Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tesis Plan. Ve Yerleşimi

Dersin Kodu : ENM413

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEVHİBE OYA ÇETİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : İşletmelerde tesis tasarımı ile ilgili temel bilgileri elde edebilir.
Kuruluş yeri seçimi aşamasında hangi konulara önem vermesi gerektiğini saptayabilir.
Kullanacağı kuruluş yeri seçimi yöntemine karar verebilir.
İşyeri düzenlemesindeki amacını ve işyeri düzenleme sorunlarına nasıl yaklaşacağını belirleyebilir.
İşyeri düzenleme ile ilgili temel bilgileri yorumlayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mamul veya hizmet üreten işletmelerin kuruluş yeri seçimi aşamasından başlayarak , tesis tasarım ve düzenleme süreci ile ilgili tüm yöntemlerin ve bilgilerin öğrencilere kazandırılmasını amaçlar.

Dersin İçeriği : İşletmelerde kuruluş yeri seçimi ve tesis tasarımı ile ilgili temel bilgilerin verilmesi ve bunlara ait uygulamalar yapılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tesis planlamanın tanımı, amacı ve genel kavramlar Kaynak okuma Anlatım, tartışma
2 Kuruluş yeri seçimi (Temel Kavramlar) Kaynak okuma Sunum
3 Kuruluş yeri seçimi (Modeller ve yöntemler) Kaynak okuma , Araştırma Sunum
4 Kuruluş yeri seçimi (Modeller ve yöntemler) Kaynak okuma, Araştırma Sunum
5 İşyeri Düzenleme (Amaçları, kapsamı, önemi) Kaynak okuma, Araştırma Anlatım
6 İşyeri Düzenleme (Sistematik işyeri düzenleme aşamaları) Araştırma Sunum, Anlatım
7 İşyeri Düzenleme (Sistematik işyeri düzenleme aşamaları) Araştırma Sunum , Anlatım
8 İşyeri düzenlemede kullanılan model ve yöntemler Kaynak okuma Sunum
9 Vize sınavı Hazırlık Yazılı sınav
10 İşyeri düzenlemede kullanılan model ve yöntemler Uygulamaların araştırılması Sunum
11 Bilgisayar destekli algoritmalar Araştırma Sunum
12 Bilgisayar destekli algoritmalar Araştırma Sunum
13 Örnek tesis planlama projesi Kaynak okuma ve özgün uygulama Sunum
14 Örnek tesis planlama projesi Kaynak okuma ve özgün uygulama Sunum
15 Proje sunumları Sunum tekniklerinin uygulanması Sunum
16/17 Final sınavı Hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  "Dr. A. Attila İŞLİER, Tesis Planlaması, Osmangazi Üniversitesi Yayınları
 Dr. Demir ASLAN, Dr. Bayram Ali SU, Tesis Planlaması, Dokuz Eylül Üniversitesi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. 4
2 Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. 3
3 Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. 4
4 Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. 5
5 Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. 4
6 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. 4
7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. 3
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. 3
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. 4
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. 3
12 İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 3
13 İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. 4
14 Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 129
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.16
Dersin AKTS Kredisi: 5