|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tesis Plan. Ve Yerleşimi |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM413 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEVHİBE OYA ÇETİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İşletmelerde tesis tasarımı ile ilgili temel bilgileri elde edebilir.
Kuruluş yeri seçimi aşamasında hangi konulara önem vermesi gerektiğini saptayabilir. Kullanacağı kuruluş yeri seçimi yöntemine karar verebilir. İşyeri düzenlemesindeki amacını ve işyeri düzenleme sorunlarına nasıl yaklaşacağını belirleyebilir. İşyeri düzenleme ile ilgili temel bilgileri yorumlayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mamul veya hizmet üreten işletmelerin kuruluş yeri seçimi aşamasından başlayarak , tesis tasarım ve düzenleme süreci ile ilgili tüm yöntemlerin ve bilgilerin öğrencilere kazandırılmasını amaçlar.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
İşletmelerde kuruluş yeri seçimi ve tesis tasarımı ile ilgili temel bilgilerin verilmesi ve bunlara ait uygulamalar yapılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tesis planlamanın tanımı, amacı ve genel kavramlar |
Kaynak okuma |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Kuruluş yeri seçimi (Temel Kavramlar) |
Kaynak okuma |
Sunum |
|
3 |
Kuruluş yeri seçimi (Modeller ve yöntemler) |
Kaynak okuma , Araştırma |
Sunum |
|
4 |
Kuruluş yeri seçimi (Modeller ve yöntemler) |
Kaynak okuma, Araştırma |
Sunum |
|
5 |
İşyeri Düzenleme (Amaçları, kapsamı, önemi) |
Kaynak okuma, Araştırma |
Anlatım |
|
6 |
İşyeri Düzenleme (Sistematik işyeri düzenleme aşamaları) |
Araştırma |
Sunum, Anlatım |
|
7 |
İşyeri Düzenleme (Sistematik işyeri düzenleme aşamaları) |
Araştırma |
Sunum , Anlatım |
|
8 |
İşyeri düzenlemede kullanılan model ve yöntemler |
Kaynak okuma |
Sunum |
|
9 |
Vize sınavı |
Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
10 |
İşyeri düzenlemede kullanılan model ve yöntemler |
Uygulamaların araştırılması |
Sunum |
|
11 |
Bilgisayar destekli algoritmalar |
Araştırma |
Sunum |
|
12 |
Bilgisayar destekli algoritmalar |
Araştırma |
Sunum |
|
13 |
Örnek tesis planlama projesi |
Kaynak okuma ve özgün uygulama |
Sunum |
|
14 |
Örnek tesis planlama projesi |
Kaynak okuma ve özgün uygulama |
Sunum |
|
15 |
Proje sunumları |
Sunum tekniklerinin uygulanması |
Sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
"Dr. A. Attila İŞLİER, Tesis Planlaması, Osmangazi Üniversitesi Yayınları
Dr. Demir ASLAN, Dr. Bayram Ali SU, Tesis Planlaması, Dokuz Eylül Üniversitesi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
4 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
3 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
4 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
5 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
4 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
4 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
3 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
3 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
4 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
3 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
3 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
4 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 129 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|