|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sistem Analizi |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM330 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Sistem ve sistem çeşitleri konusunda bilgi sahibi olmak, 2. Herhangi bir sistemin sorunlarını analiz edebilmek ve önceliklendirmek 3. Fizibilite çalışması yapmak, 4. Teknoloji araştırmak ve seçmek, 5. Süreç haritası hazırlamak, 6. Veritabanı tasarlamak, 7. proje yönetimi becerileri edinmek, 8. Rapor tasarlamayı ve işletmedeki bilgiyi yönetebilmeyi öğrenmek, 9.Süreç odaklı yönetim yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak, 10. Takım ruhu oluşturmak ve liderlik vasıflarını geliştirmek, 11. Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilerin üretim ve hizmet sektöründeki iş süreçlerini analiz etmesi ve süreçteki sorunları da belirleyerek süreç haritası çıkarmak; her sorun içinde yer alan ilişkilerin karşılıklı bağlılığını ortaya koymak; sorunun çözüm alternatiflerini ortaya koymak ve en iyisini mühendislik yönetmleri ile seçmek; teknoloji araştırmak ve fizibilite yaparak teknoloji seçmek; iş süreçlerinde iyileştirme yaparak yeni sistemi tasarlamak; iş çevresindeki süreçsel, kültürel, ekonomik, teknolojik ve politik sistemleri inceleyebilme becerisi elde etmek ve uygun çözüm önerilerinde bulunabilmek; yönetim bilişim sistemi kurarak sistemin performansını ve başarısını yönetmeyi öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin amacı, tanışma temel kavramlar (sistem,sistem çeşitleri,sistem analist ve görevleri vb.),Metodoloji kavramı, Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü, Planlama aşaması , (sorumluları,eylemler,teknikler,araçlar,sistem teklifi içeriği), Planlama aşaması (Fizibilite, KBF, SWOT, HIPO,vb uygulama), Proje Yönetimi (tanımı, önemi, aşamaları, Gantt, CPM, PERT)
İhtiyaç Analizi aşaması,Sistem tasarımı, Sistem tasarımı,Sistemi uygulamaya koyma ve kullanım,Süreç Odaklı Yönetim Yaklaşımları (BPR, 6 sigma, Kaizen, TQM, vd)
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, lab |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin amacı, tanışma temel kavramlar (sistem,sistem çeşitleri,sistem analist ve görevleri vb.) |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması
|
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması |
|
2 |
Metodoloji kavramı, Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması
|
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması, ödev-araştırma |
|
3 |
Planlama aşaması (sorumluları,eylemler,teknikler,araçlar,sistem teklifi içeriği) |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması
|
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması, ödev-araştırma |
|
4 |
Planlama aşaması (Fizibilite, KBF, SWOT, HIPO,vb uygulama) |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması
|
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması, ödev-araştırma |
|
5 |
Proje Yönetimi (tanımı, önemi, aşamaları, Gantt, CPM, PERT) |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması
|
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması, ödev-araştırma |
|
6 |
İhtiyaç Analizi aşaması |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması
|
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması, ödev-araştırma |
|
7 |
İhtiyaç Analizi aşaması |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması
|
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması, ödev-araştırma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava kadarki bölümlerin tekrar edilmesi |
Sınav |
|
9 |
Sistem tasarımı |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması
|
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması, ödev-araştırma |
|
10 |
Sistem tasarımı |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması
|
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması, ödev-araştırma |
|
11 |
Sistem Tasarımı |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması, ödev-araştırma |
|
12 |
Sistemi uygulamaya koyma ve kullanım |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması, ödev-araştırma |
|
13 |
Süreç Odaklı Yönetim Yaklaşımları (BPR, 6 sigma, Kaizen, TQM, vd) |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası |
|
14 |
Proje sunumları ve proje teslimi |
Proje hazırlığı |
Sözlü ve yazılı proje sunumu |
|
15 |
Proje sunumları |
Proje hazırlığı |
Proje sunumu |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava kadarki bölümlerin tekrar edilmesi |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Bilişimde Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Yayınevi, 2001, Oya H. YÜREGİR,
2. Kendall, K., Kendall J. Systems Analysis and Design, Prentice Hall, (yardımcı kaynak)
3. Essentials of Systems Analysis & Design, J. S. Valacich, J. F. George, J. A. Hoffer, Prentice Hall,(yardımcı kaynak)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
25 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
75 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
5 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
4 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
4 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
5 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
4 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
4 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
5 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
3 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
0 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
0 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
12 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 136 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|