|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Malzeme Ve Stok Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM326 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ALİ KOKANGÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Optimum stok miktarının belirlenemsi, Optimum sipariş parti büyüklüklerinin belirlenmesi, Stok yönetiminde kullanılmakta olan bilgisayar paket programları hakkında bilgi birikimi
Optimum sipariş parti büyüklüklerinin belirlenmesi
Stok yönetiminde kullanılmakta olan bilgisayar paket programları hakkında bilgi birikimi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mevcut işletme ve piyasa koşullarında en uygun malzeme stok modelini kurup uygulama yeteneği kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bazı tanımlamalar: Emniyet stoku, stok kesilmesi vs.; Ekonomik sipariş modeli; bağımlı ve bağımsız talep sistemleri; Sabit ve periyodik sipariş miktarlı modeller; (S,s) envanter modeli; Miktar iskontolu modeller; tek siparişli modeller; Malzeme ihtiyaç planlama, Stokastik envanter modelleri, Dağıtım envanter sistemleri, Stok değerleme ve ölçümü. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
EM Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel kavramlar: emniyet stoku, stok kesilmesi, elde bulundurma maliyeti vb. |
|
|
|
2 |
Stoka neden ihtiyaç duyarız? |
|
|
|
3 |
Stok çeşitleri |
|
|
|
4 |
Az veya çok stok ile çalışmak |
|
|
|
5 |
Bağımlı ve bağımsız talep |
|
|
|
6 |
Ekonomik sipariş modeli |
|
|
|
7 |
Ara sınav |
|
|
|
8 |
Sabit ve periyodik sipariş modeli |
|
|
|
9 |
(S, S) Envanter modeli |
|
|
|
10 |
Miktar iskontolu model |
|
|
|
11 |
Tek siparişli model |
|
|
|
12 |
Malzeme ihtiyaç planlama |
|
|
|
13 |
Malzeme ihtiyaç planlama |
|
|
|
14 |
Sipariş parti büyüklüğü kuralları |
|
|
|
15 |
Stok değerleme ve ölçümü |
|
|
|
16/17 |
Final sınavu |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Öztürk, A., 2007, Yöneylem Araştırması, 11. baskı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
4 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
4 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
5 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
4 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
2 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
5 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
3 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
2 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
4 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
3 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
3 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 132 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|