Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Malzeme Ve Stok Yönetimi

Dersin Kodu : ENM326

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ALİ KOKANGÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Optimum stok miktarının belirlenemsi, Optimum sipariş parti büyüklüklerinin belirlenmesi, Stok yönetiminde kullanılmakta olan bilgisayar paket programları hakkında bilgi birikimi Optimum sipariş parti büyüklüklerinin belirlenmesi Stok yönetiminde kullanılmakta olan bilgisayar paket programları hakkında bilgi birikimi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mevcut işletme ve piyasa koşullarında en uygun malzeme stok modelini kurup uygulama yeteneği kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Bazı tanımlamalar: Emniyet stoku, stok kesilmesi vs.; Ekonomik sipariş modeli; bağımlı ve bağımsız talep sistemleri; Sabit ve periyodik sipariş miktarlı modeller; (S,s) envanter modeli; Miktar iskontolu modeller; tek siparişli modeller; Malzeme ihtiyaç planlama, Stokastik envanter modelleri, Dağıtım envanter sistemleri, Stok değerleme ve ölçümü.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : EM Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel kavramlar: emniyet stoku, stok kesilmesi, elde bulundurma maliyeti vb.
2 Stoka neden ihtiyaç duyarız?
3 Stok çeşitleri
4 Az veya çok stok ile çalışmak
5 Bağımlı ve bağımsız talep
6 Ekonomik sipariş modeli
7 Ara sınav
8 Sabit ve periyodik sipariş modeli
9 (S, S) Envanter modeli
10 Miktar iskontolu model
11 Tek siparişli model
12 Malzeme ihtiyaç planlama
13 Malzeme ihtiyaç planlama
14 Sipariş parti büyüklüğü kuralları
15 Stok değerleme ve ölçümü
16/17 Final sınavu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Öztürk, A., 2007, Yöneylem Araştırması, 11. baskı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 0 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. 4
2 Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. 4
3 Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. 5
4 Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. 4
5 Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. 2
6 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. 5
7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. 3
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. 4
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. 2
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. 4
12 İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 3
13 İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. 3
14 Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 132
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.28
Dersin AKTS Kredisi: 5