|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Olasılık ve İstatistiğin Stokastik Modelleme´deki Önemi |
Kaynak kitaptan ilgili kısmı okuma |
Standart ders araçları (tahta, ders notu ve anlatım) |
|
2 |
Rasgele Değişkenler , ortalama, varyans |
Kaynak kitaptan ilgili kısmı okuma |
Standart ders araçları (tahta, ders notu ve anlatım) |
|
3 |
Kesikli Olasılık Dağılımları (Bernoulli, Geometrik, Poisson vb.) |
Kaynak kitaptan ilgili kısmı okuma |
Standart ders araçları (tahta, ders notu ve anlatım) |
|
4 |
Sürekli Olasılık Dağılımları (Normal, Lognormal, Üstel, Weibull, Beta vb.) |
Kaynak kitaptan ilgili kısmı okuma |
Standart ders araçları (tahta, ders notu ve anlatım) |
|
5 |
Markov Zincirlerine giriş |
Kaynak kitaptan ilgili kısmı okuma |
Standart ders araçları (tahta, ders notu ve anlatım) |
|
6 |
n-Adım Geçiş Olasılıkları |
Kaynak kitaptan ilgili kısmı okuma |
Standart ders araçları (tahta, ders notu ve anlatım) |
|
7 |
Ara Sınav |
|
Ara Sınav (Klasik yazılı sınav) |
|
8 |
Durağan durum olasılıkları ve ilk geçiş zamanları |
Kaynak kitaptan ilgili kısmı okuma |
Standart ders araçları (tahta, ders notu ve anlatım) |
|
9 |
Yutan Durumlar |
Kaynak kitaptan ilgili kısmı okuma |
Standart ders araçları (tahta, ders notu ve anlatım) |
|
10 |
Kuyruk Teorisine Giriş |
Kaynak kitaptan ilgili kısmı okuma |
Standart ders araçları (tahta, ders notu ve anlatım) |
|
11 |
Geliş ve Servis Süreçlerinin Modellenmesi |
Kaynak kitaptan ilgili kısmı okuma |
Standart ders araçları (tahta, ders notu ve anlatım) |
|
12 |
M/M/1, M/M/s kuyruk modelleri |
Kaynak kitaptan ilgili kısmı okuma |
Standart ders araçları (tahta, ders notu ve anlatım) |
|
13 |
Sonlu Geliş Kaynaklı, kuyruk modelleri |
Kaynak kitaptan ilgili kısmı okuma |
Standart ders araçları (tahta, ders notu ve anlatım) |
|
14 |
M/G/s kuyruk modelleri ve diğer kuyruk modelleri |
Kaynak kitaptan ilgili kısmı okuma |
Standart ders araçları (tahta, ders notu ve anlatım) |
|
15 |
Jackson kuyruk ağları ve Kuyruk modellerinin modern üretim sistemindeki uygulamaları |
Kaynak kitaptan ilgili kısmı okuma |
Standart ders araçları (tahta, ders notu ve anlatım) |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Klasik sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
5 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
5 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
5 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
5 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
5 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
4 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
4 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
5 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
0 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|