|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Endüstride Bilişim Teknolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM325 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Bilişim terimlerine hakim olmak, 2. Bilgisayar becerilerini artırmak (MS-Ofis), 3.İşletmeye ve soruna özel Bilişim Teknolojisi çözümünü sunabilmek, 4. Fizibilite çalışması yaparak uygun teknolojiyi seçmek, 5. İnternet´te araştırma yapabilme becerileri kazandırmak 6. Süreli yayınları okuma alışkanlığı edindirerek teknojiyi izleme refleksi edindirmek, 7. Takım ruhu oluşturmak ve liderlik vasıflarını geliştirmek için proje yapmak 8. Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilere bilgi yönetiminin önemini ve endüstride kullanılan bilişim teknolojilerinin içeriğini kavratmaktır. Ayrıca karar verme ve sorun çözmede kullanacakları "Uzman sistemler, Karar destek sistemleri, veri madenciliği, ERP yazılımları, Lojistik bilişim sistemleri, veritabanları, e-ticaret, İnternet" gibi çözümlerin içeriği, amacı, uygulamaya geçiş için gerekenler derste işlenmektedir. Öğrencilerin bilgisayar becerilerinin artırılması ve bilişimde yeni eğilimleri takip edebilmeyi aşılamak da dersin diğer amaçlarındandır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilişimde temel kavramlar (Bilişim, bilişim tarihi, vb.), Bilgisayar donanımının temel özellikleri ve çevre birimleri, Bilgisayar yazılımlarınını temel özellikleri ve çeşitleri, Bilişim sistemleri piramidinde Veri İşleme sistemi, Bilişim sistemleri piramidinde Uzman Sistemler ve Yapay Zeka, Bilişim sistemleri piramidinde Karar Destek SistemleriVeri ve Veritabanı yönetim sistemleri, Veri İletim Sistemi, İnternet ve Elektronik Ticaret, Veri Madenciliği ve Lojistik Bilişim Sistemleri,Veri Madenciliği ve Lojistik Bilişim Sistemleri, Kurumsal kaynak planlama yazılımı (ERP) ve İş zekası. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin amacı, tanışma temel kavramlar (Bilişim, bilişim tarihi, vb.) |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası |
|
2 |
Bilgisayar donanımının temel özellikleri ve çevre birimleri |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, ödev-araştırma |
|
3 |
Bilgisayar yazılımlarınını temel özellikleri ve çeşitleri |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, ödev-araştırma |
|
4 |
Bilişim sistemleri piramidinde Veri İşleme sistemi |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, ödev-araştırma |
|
5 |
Bilişim sistemleri piramidindeYönetim Bilişim Sistemleri |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, ödev-araştırma |
|
6 |
Bilişim sistemleri piramidinde Uzman Sistemler ve Yapay Zeka |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, ödev-araştırma |
|
7 |
Ara sınav |
Sınava kadar işlenen konuların tekrar edilmesi |
Sınav |
|
8 |
Bilişim sistemleri piramidinde Karar Destek Sistemleri |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, ödev-araştırma |
|
9 |
Veri ve Veritabanı yönetim sistemleri |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, ödev-araştırma, lab uygulaması |
|
10 |
Veri İletim Sistemi |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, ödev-araştırma |
|
11 |
İnternet ve Elektronik Ticaret |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, ödev-araştırma |
|
12 |
Veri Madenciliği ve Lojistik Bilişim Sistemleri |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, ödev-araştırma |
|
13 |
Kurumsal kaynak planlama yazılımı (ERP) ve İş zekası |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, ödev-araştırma |
|
14 |
Proje teslimi ve sunumları |
proje hazırlığı |
Sözlü ve yazılı proje sunumu |
|
15 |
Proje sunumlarına devam |
Proje hazırlığı |
Proje sunumu |
|
16/17 |
Fİnal sınavı |
Sınava kadar işlenen konuların tekrar edilmesi |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
3.Information Technology for Management: Transforming Organizations in the Digital Economy (6th edition). Wiley, 2007 (yardımcı kitap)
1. Bilişimde Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Yayınevi, 2001, Oya H. YÜREGİR,
2.. K.C. Laudon. and J.P. Laudon. Management Information Systems: Managing the Digital Firm (10th Edition). (yardımcı kitap)
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
4.Süreli yayınlar : Byte, Chip, Bilim ve Teknik
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
25 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
75 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
4 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
5 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
4 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
1 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
4 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
4 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
5 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
4 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
2 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
2 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
0 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 102 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|