Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Detorministik Modelleme |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM321 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MELİK KOYUNCU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir problemi doğrusal programlama ile modelleme Uygun bir teknik kullanarak doğrusal programlama modelini çözebilme Tamsayılı modellemeyi kullanarak problemleri modelleme ve çözme Planlama problemlerini hedef programlama ile modelleyebilme Ağ modellerini, modelleyebilme ve çözebilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yöneylem araştırması alanındaki bilgi ve becerileri, deterministik modelleme tekniklerini inceleyerek daha ileriye götürebilmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Matematik modelleme tekniklerinin gözden geçirilmesi ,Tamsayılı programlamaya Giriş ,Tamsayılı pogramlamlanın kullanım alanları ,
Tamsayılı Programlarının çözüm yöntemleri (dal-sınır algoritması, toplamlı algoritma),Dinamik programlama ve uygulamaları ,Dinamik programlamanın çözüm yöntemi ,
Ağ modellerine giriş , En kısa yol problemi ,Maksimum akış problemi ve uygulamaları,Minimum kapsayan ağaç problemi ve uygulamaları ,Ağ Modellerine ait algoritmalar,
Bazı üretim problemlerinin ağ modelleri ile çözülmesi ,Çok amaçlı optimizasyon teknikleri ,Hedef Programlamaya giriş ,Hedef pogramlamanın çözüm yöntemleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Matematik modelleme tekniklerinin gözden geçirilmesi |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Standart ders araçları (Dersin anlatılması ve örnek uygulama) |
|
2 |
Tamsayılı programlamaya Giriş |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Standart ders araçları (Dersin anlatılması ve örnek uygulama) |
|
3 |
Tamsayılı pogramlamlanın kullanım alanları |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Standart ders araçları (Dersin anlatılması ve örnek uygulama) |
|
4 |
Tamsayılı Programlarının çözüm yöntemleri (dal-sınır algoritması, toplamlı algoritma) |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Standart ders araçları (Dersin anlatılması ve örnek uygulama) |
|
5 |
Dinamik programlama ve uygulamaları |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Standart ders araçları (Dersin anlatılması ve örnek uygulama) |
|
6 |
Dinamik programlamanın çözüm yöntemi |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Standart ders araçları (Dersin anlatılması ve örnek uygulama) |
|
7 |
Ara Sınav |
|
Ara Sınav (Klasik yazılı sınav) |
|
8 |
Ağ modellerine giriş |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Standart ders araçları (Dersin anlatılması ve örnek uygulama) |
|
9 |
En kısa yol problemi |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Standart ders araçları (Dersin anlatılması ve örnek uygulama) |
|
10 |
Maksimum akış problemi ve uygulamaları |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Standart ders araçları (Dersin anlatılması ve örnek uygulama) |
|
11 |
Minimum kapsayan ağaç problemi ve uygulamaları |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Standart ders araçları (Dersin anlatılması ve örnek uygulama) |
|
12 |
Ağ Modellerine ait algoritmalar |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Standart ders araçları (Dersin anlatılması ve örnek uygulama) |
|
13 |
Bazı üretim problemlerinin ağ modelleri ile çözülmesi |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Standart ders araçları (Dersin anlatılması ve örnek uygulama) |
|
14 |
Çok amaçlı optimizasyon teknikleri |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Standart ders araçları (Dersin anlatılması ve örnek uygulama) |
|
15 |
Hedef Programlamaya giriş |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Standart ders araçları (Dersin anlatılması ve örnek uygulama) |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Klasik sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
5 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
5 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
5 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
5 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
4 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
3 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
2 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
3 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
5 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
0 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|