|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Makro İktisat |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM238 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEYFETTİN NOYAN OĞULATA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Makro İktisadın temel kavramlarını ve araçlarını, Milli gelirin hesaplanması ve ölçülmesini öğrenöiş olacaktır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Makro İktisadın temel konularını öğrenciye aktararak, öncelikle teorinin öğrenilmesini sağlamak. Daha sonra bu teorik bilgilerin günlük yaşam ile bağlantısını kurarak ülke ve dünya genelinde gelişen ekonomik olayları doğru yorumlayabilecek, iktisat yazınını bilinçli bir şekilde izleyip anlayabilecek öğrenciler yetiştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders ; Uluslararası iktisadi sistem ve yapılarla etkileşim halindeki ülkede gelir, büyüme, para ve bankacılık, enflasyon konularını kapsar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş: Makro iktisadın tanımı, amacı, araçları ve konuları. |
|
SÖZLÜ ANLATIM |
|
2 |
Milli gelirin hesaplanması ve ölçülmesi, gelir harcama akımı, devletin rolü, dış âlem. Dengesizlikler ve sorunlar. |
|
SÖZLÜ ANLATIM |
|
3 |
Nominal ve reel Milli Gelir, kişi başına gelir ve uluslararası karşılaştırmalar. |
|
SÖZLÜ ANLATIM |
|
4 |
Arz ve talep eğrilerinin makro analizde kullanılması. Klasik analizin gelişimi ve varsayımları. Klasik üretim fonksiyonu, emek arz ve talebi. |
|
SÖZLÜ ANLATIM |
|
5 |
Klasik analizde toplam arz. Klasik yatırım tasarruf dengesi. Miktar teorisi ve miktar teorisine yöneltilen eleştiriler. |
|
SÖZLÜ ANLATIM |
|
6 |
Keynes’in teorisinin gelişimi ve varsayımları. Keynes’gil teoride toplam arz. Tüketim ve tasarruf fonksiyonu. |
|
SÖZLÜ ANLATIM |
|
7 |
Yatırım fonksiyonu, denge milli gelir düzeyinin efektif taleple ve yatırım tasarruf eşitliği ile belirlenmesi. |
|
SÖZLÜ ANLATIM |
|
8 |
arasınav |
|
|
|
9 |
Paranın fonksiyonları ve çeşitleri |
|
SÖZLÜ ANLATIM |
|
10 |
Enflasyonun çeşitleri ve etkileri |
|
SÖZLÜ ANLATIM |
|
11 |
Deflasyon ve devalüasyon |
|
SÖZLÜ ANLATIM |
|
12 |
Kamu kesiminin ekonomideki rolü. Kamu harcamaları ve vergilerin denge gelir düzeyine etkileri. Denk bütçe çarpan teoremi. |
|
SÖZLÜ ANLATIM |
|
13 |
Maliye politikası araçları ve otomatik stabilizatörler. Bütçe ve kamu kesimi dengesi, Türkiye’deki bütçe uygulaması. |
|
SÖZLÜ ANLATIM |
|
14 |
Dışa açık ekonomide milli gelirin unsurları. Dış denge ve gelişme sorunu. Dışa açık ekonomide çarpan. Dengesizlikler ve politikalar. Türkiye ekonomisinde durum. |
|
SÖZLÜ ANLATIM |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
3 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
5 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
5 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
3 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
4 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
5 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
3 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
5 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
5 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
4 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
45 |
45 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 130 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|