Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Makro İktisat

Dersin Kodu : ENM238

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEYFETTİN NOYAN OĞULATA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Makro İktisadın temel kavramlarını ve araçlarını, Milli gelirin hesaplanması ve ölçülmesini öğrenöiş olacaktır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Makro İktisadın temel konularını öğrenciye aktararak, öncelikle teorinin öğrenilmesini sağlamak. Daha sonra bu teorik bilgilerin günlük yaşam ile bağlantısını kurarak ülke ve dünya genelinde gelişen ekonomik olayları doğru yorumlayabilecek, iktisat yazınını bilinçli bir şekilde izleyip anlayabilecek öğrenciler yetiştirmek.

Dersin İçeriği : Bu ders ; Uluslararası iktisadi sistem ve yapılarla etkileşim halindeki ülkede gelir, büyüme, para ve bankacılık, enflasyon konularını kapsar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş: Makro iktisadın tanımı, amacı, araçları ve konuları. SÖZLÜ ANLATIM
2 Milli gelirin hesaplanması ve ölçülmesi, gelir harcama akımı, devletin rolü, dış âlem. Dengesizlikler ve sorunlar. SÖZLÜ ANLATIM
3 Nominal ve reel Milli Gelir, kişi başına gelir ve uluslararası karşılaştırmalar. SÖZLÜ ANLATIM
4 Arz ve talep eğrilerinin makro analizde kullanılması. Klasik analizin gelişimi ve varsayımları. Klasik üretim fonksiyonu, emek arz ve talebi. SÖZLÜ ANLATIM
5 Klasik analizde toplam arz. Klasik yatırım tasarruf dengesi. Miktar teorisi ve miktar teorisine yöneltilen eleştiriler. SÖZLÜ ANLATIM
6 Keynes’in teorisinin gelişimi ve varsayımları. Keynes’gil teoride toplam arz. Tüketim ve tasarruf fonksiyonu. SÖZLÜ ANLATIM
7 Yatırım fonksiyonu, denge milli gelir düzeyinin efektif taleple ve yatırım tasarruf eşitliği ile belirlenmesi. SÖZLÜ ANLATIM
8 arasınav
9 Paranın fonksiyonları ve çeşitleri SÖZLÜ ANLATIM
10 Enflasyonun çeşitleri ve etkileri SÖZLÜ ANLATIM
11 Deflasyon ve devalüasyon SÖZLÜ ANLATIM
12 Kamu kesiminin ekonomideki rolü. Kamu harcamaları ve vergilerin denge gelir düzeyine etkileri. Denk bütçe çarpan teoremi. SÖZLÜ ANLATIM
13 Maliye politikası araçları ve otomatik stabilizatörler. Bütçe ve kamu kesimi dengesi, Türkiye’deki bütçe uygulaması. SÖZLÜ ANLATIM
14 Dışa açık ekonomide milli gelirin unsurları. Dış denge ve gelişme sorunu. Dışa açık ekonomide çarpan. Dengesizlikler ve politikalar. Türkiye ekonomisinde durum. SÖZLÜ ANLATIM


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 1 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. 3
2 Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. 5
3 Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. 5
4 Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. 3
5 Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. 5
6 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. 4
7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. 5
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. 5
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. 3
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. 5
12 İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5
13 İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. 4
14 Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 45 45
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 130
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.2
Dersin AKTS Kredisi: 5