|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Üretim Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM214 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. EBRU YILMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Üretimde kullanılmakta olan çeşitli üretim yöntem ve teknolojileri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, üretim proseslerine ve teknolojilerine ilişkin temel konuların öğretilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kaynak teknolojisi, Kaynağın tanımı ve kaynak yöntemlerinin kronolojik olarak gelişimi, Kaynak kabiliyeti, Isı etkisi altında kalan bölge, Kaynak yöntemleri, Oksi-asetilen kaynağı, Gazaltı kaynak yöntemi, Arkatom veya Atomik hidrojen kaynağı, TIG/WIG kaynağı, MIG kaynağı, MAG kaynağı, Tozaltı kaynak yöntemi, Özel kaynak yöntemleri, Elektron kaynağı, Lazer kaynağı, Ultrasonik kaynak, Plazma kaynağı, Sürtünme kaynağı, Kaynağa hazırlık uygulaması, Kaynak bölgesinin temizlenmesi, Kaynak ağzı, Ark üflemesi (magnetik üfleme), Kaynak hataları ve kaynak tasarımında dikkat edilecek hususlar, Kaynak muayenesi, Lehim bağlantıları, Yapıştırma bağlantıları, Perçin bağlantıları, Takım tezgahları ve talaşlı imalat, Torna tezgahı, Freze tezgahı, Matkap, Planya tezgahı, Vargel tezgahı, Taşlama tezgahı, NC, CNC tezgahları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kaynak teknolojisi, Kaynağın tanımı ve kaynak yöntemlerinin kronolojik olarak gelişimi, Kaynak kabiliyeti, Isı etkisi altında kalan bölge |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
2 |
Kaynak yöntemleri, Oksi-asetilen kaynağı |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
3 |
Gazaltı kaynak yöntemi, Arkatom veya Atomik hidrojen kaynağı, TIG/WIG kaynağı, MIG kaynağı, MAG kaynağı |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
4 |
Tozaltı kaynak yöntemi |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
5 |
Özel kaynak yöntemleri, Elektron kaynağı, Lazer kaynağı |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
6 |
Ultrasonik kaynak, Plazma kaynağı, Sürtünme kaynağı |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
7 |
Kaynağa hazırlık uygulaması, Kaynak bölgesinin temizlenmesi, Kaynak ağzı, Ark üflemesi (magnetik üfleme) |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Kaynak hataları ve kaynak tasarımında dikkat edilecek hususlar |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
10 |
Kaynak muayenesi |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
11 |
Lehim bağlantıları |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
12 |
Yapıştırma bağlantıları, Perçin bağlantıları |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
13 |
Takım tezgahları ve talaşlı imalat, Torna tezgahı, Freze tezgahı, Matkap |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
14 |
Planya tezgahı, Vargel tezgahı, Taşlama tezgahı, NC, CNC tezgahları |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
15 |
Proje sunumları |
Sunum için hazırlık |
Sunum, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
GÖNCEL, O. Tuğrul, 1991. İmalat Teknolojisi. Çukurova Üniversitesi, Müh.-Mim. Fak., Adana.
KALPAKJIAN, S., 1992. Manufacturing Engineering and Technology. Addison-Wesley Publishing.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
ÖZCAN, M., TARAKCIOĞLU, N., ve KAHRAMANLI, Ş., 2004. Sac Malzemelerin Lazer Kaynak Parametreleri. Selçuk Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Teknik-Online Dergi, 3, 1, 14–25.
Prof. Selahaddin ANIK, Prof. Dr. Kutsal TÜLBENTÇİ, Yrd. Doç. Dr. Erdinç KALUÇ, 1991. Örtülü Elektrod ile Elektrik Ark Kaynağı. GEV Gedik Eğitim Vakfı Kaynak Teknolojisi Eğitim Araştırma ve Muayene Enstitüsü, İstanbul.
KARAHASANOĞLU, C., ve ERKUL, M., 2001. Plastiklerin Ultrasonik Kaynağı ve Kaynakta Dizayn Esasları. Kaynak Teknolojisi III Ulusal Kongresi Bildiriler Kitabı, 23–33.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
3 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
5 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
2 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
4 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
4 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
4 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
4 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
4 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
3 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
3 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 122 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|