Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Üretim Yöntemleri

Dersin Kodu : ENM214

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. EBRU YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Üretimde kullanılmakta olan çeşitli üretim yöntem ve teknolojileri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, üretim proseslerine ve teknolojilerine ilişkin temel konuların öğretilmesidir.

Dersin İçeriği : Kaynak teknolojisi, Kaynağın tanımı ve kaynak yöntemlerinin kronolojik olarak gelişimi, Kaynak kabiliyeti, Isı etkisi altında kalan bölge, Kaynak yöntemleri, Oksi-asetilen kaynağı, Gazaltı kaynak yöntemi, Arkatom veya Atomik hidrojen kaynağı, TIG/WIG kaynağı, MIG kaynağı, MAG kaynağı, Tozaltı kaynak yöntemi, Özel kaynak yöntemleri, Elektron kaynağı, Lazer kaynağı, Ultrasonik kaynak, Plazma kaynağı, Sürtünme kaynağı, Kaynağa hazırlık uygulaması, Kaynak bölgesinin temizlenmesi, Kaynak ağzı, Ark üflemesi (magnetik üfleme), Kaynak hataları ve kaynak tasarımında dikkat edilecek hususlar, Kaynak muayenesi, Lehim bağlantıları, Yapıştırma bağlantıları, Perçin bağlantıları, Takım tezgahları ve talaşlı imalat, Torna tezgahı, Freze tezgahı, Matkap, Planya tezgahı, Vargel tezgahı, Taşlama tezgahı, NC, CNC tezgahları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kaynak teknolojisi, Kaynağın tanımı ve kaynak yöntemlerinin kronolojik olarak gelişimi, Kaynak kabiliyeti, Isı etkisi altında kalan bölge Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
2 Kaynak yöntemleri, Oksi-asetilen kaynağı Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
3 Gazaltı kaynak yöntemi, Arkatom veya Atomik hidrojen kaynağı, TIG/WIG kaynağı, MIG kaynağı, MAG kaynağı Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
4 Tozaltı kaynak yöntemi Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
5 Özel kaynak yöntemleri, Elektron kaynağı, Lazer kaynağı Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
6 Ultrasonik kaynak, Plazma kaynağı, Sürtünme kaynağı Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
7 Kaynağa hazırlık uygulaması, Kaynak bölgesinin temizlenmesi, Kaynak ağzı, Ark üflemesi (magnetik üfleme) Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
8 Ara sınav Ara sınav hazırlığı Yazılı sınav
9 Kaynak hataları ve kaynak tasarımında dikkat edilecek hususlar Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
10 Kaynak muayenesi Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
11 Lehim bağlantıları Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
12 Yapıştırma bağlantıları, Perçin bağlantıları Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
13 Takım tezgahları ve talaşlı imalat, Torna tezgahı, Freze tezgahı, Matkap Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
14 Planya tezgahı, Vargel tezgahı, Taşlama tezgahı, NC, CNC tezgahları Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
15 Proje sunumları Sunum için hazırlık Sunum, tartışma
16/17 Final sınavı Final sınavı hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  GÖNCEL, O. Tuğrul, 1991. İmalat Teknolojisi. Çukurova Üniversitesi, Müh.-Mim. Fak., Adana.
 KALPAKJIAN, S., 1992. Manufacturing Engineering and Technology. Addison-Wesley Publishing.
Diğer Kaynaklar  ÖZCAN, M., TARAKCIOĞLU, N., ve KAHRAMANLI, Ş., 2004. Sac Malzemelerin Lazer Kaynak Parametreleri. Selçuk Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Teknik-Online Dergi, 3, 1, 14–25.
 Prof. Selahaddin ANIK, Prof. Dr. Kutsal TÜLBENTÇİ, Yrd. Doç. Dr. Erdinç KALUÇ, 1991. Örtülü Elektrod ile Elektrik Ark Kaynağı. GEV Gedik Eğitim Vakfı Kaynak Teknolojisi Eğitim Araştırma ve Muayene Enstitüsü, İstanbul.
 KARAHASANOĞLU, C., ve ERKUL, M., 2001. Plastiklerin Ultrasonik Kaynağı ve Kaynakta Dizayn Esasları. Kaynak Teknolojisi III Ulusal Kongresi Bildiriler Kitabı, 23–33.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. 3
2 Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. 5
3 Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. 2
4 Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. 4
5 Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. 5
6 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. 4
7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. 4
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. 4
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. 4
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. 4
12 İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 3
13 İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. 3
14 Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 122
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.88
Dersin AKTS Kredisi: 5