|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yönetim Ve Organizasyon |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM235 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. OYA HACİRE YÜREĞİR Dr.Öğr. ÜyesiDr. OYA HACİRE YÜREĞİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Yönetim, yönetimin tarihi, yönetim yaklaşımları, işletme çeşitleri, işletme fonksiyonları ve girişimcilik 2.Kantitatif ve kalitatif karar verme teknikleri konusunda bilgi sahibi olma ve derste ve projede bu teknikleri uygulama 3. İnternet, kaynak tarama ve yüzyüze görüşme yöntemleri ile bilgi toplama ve bilgiyi analiz etme, 4. Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek, takım ruhu oluşturmak ve liderlik vasıflarını geliştirmek için proje yapmak 5. İş Planı hazırlama,
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
AI 101 Atatürk İlk. Ve İnk. Tari
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilere yönetimin ve yönetim fonksiyonlarının önemini kavratarak işletmelerin değişik fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Yönetim sürecinden haberdar olarak yönetimin tarihçesi konusunda bilgi sahibi olmak; işletme çeşitleri ve değişik yönetim yaklaşımlarını öğrenmek; iş planı hazırlayarak girişimcilik ve proje yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak dersin diğer amaçlarıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yönetimde temel kavramlar, İşletme ve diğer bilim dalları, işletmelerin sınıflandırılması, İşletmenin kuruluşu, karar vermede nicel teknikler,Yönetim fonksiyonu (planlama, örgütleme, eşgüdüm,yürütme, kontrol),Girişimcilik, İş planı Hazırlama Süreci ve Teknikler, İşletme fonksiyonları (Üretim fonksiyonu, pazarlama, finasnman, İnsan Kaynakları, Bilişim, Halkla İlişkiler, Ar-ge fonksiyonu ve İnovasyon, Muhasebe.) |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin amacı, tanışma temel kavramlar |
Yok |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması. |
|
2 |
İşletme ve diğer bilim dalları, işletmelerin sınıflandırılması |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması. |
|
3 |
İşletmenin kuruluşu, karar vermede nicel teknikler |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması. |
|
4 |
Yönetim fonksiyonu (planlama, örgütleme, eşgüdüm) |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması. |
|
5 |
Yönetim fonksiyonu (yürütme, kontrol) |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması. |
|
6 |
Girişimcilik, İş planı Hazırlama Süreci ve Teknikleri |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması. |
|
7 |
Ara sınav |
Ders notları ve kitabın işlenen bölümlerinin okunması |
Sınav |
|
8 |
Üretim fonksiyonu, |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması. |
|
9 |
Pazarlama fonksiyonu |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması. |
|
10 |
İnsan kaynakları fonksiyonu |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması. |
|
11 |
Finansman fonksiyonu |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması. |
|
12 |
Ar-ge fonksiyonu ve İnovasyon, Bilişim |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması. |
|
13 |
Halkla ilişkiler fonksiyonu, Muhasebe fonksiyonu |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Tartışma,sunum, düz anlatım, beyin fırtınası, Grup çalışması. |
|
14 |
Proje teslimi ve sunumları |
Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Sözlü ve yazılı proje sunumu |
|
15 |
Proje sunumlarına devam |
sunuma hazırlık |
sözlü proje sunumu |
|
16/17 |
Final sınavı |
ders notlarını ve ders kitabını okuma |
Yazılı final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Mümin Ertürk, Beta Yayınları,
2. İşletme, Zeyyat Sabuncuoğlu (yardımcı)
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Dergiler (Power , Capital, Ekonomist, Marketing Türkiye, Human Resources, Business Week, vd.)
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
63 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
37 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
3 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
1 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
2 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
2 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
2 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
5 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
3 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
3 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
5 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
2 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
0 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
3 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 89 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|