|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Diferansiyel Denklemler |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM205 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP YAPTI ÖZKURT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Diferansiyel denklemleri ve sınıflandırılmasını yapar. Birinci Mertebeden Diferansiyel denklemleri tanır. Tam diferansiyel denklemleri tanır. Lineer Diferansiyel Denklemleri tanır ve çözer. Bernoulli diferansiyel denklemini tanır ve çözer. Cauchy – Euler denklemini tanır ve çözer. Lineer diferansiyel denklem sistemlerini tanır ve çözer. Laplace dönüşümlerini uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Diferansiyel denklemleri ve sınıflandırılmasını tanıma, Birinci Mertebeden Diferansiyel denklemleri tanıyabilir,Tam diferansiyel deklemleri tanıyabilir, Lineer Diferansiyel Denklemleri tanır ve çözer, Bernoulli diferansiyel denklemini tanır ve çözer, Cauchy – Euler denklemini tanır ve çözer,Lineer diferansiyel denklem sistemlerini tanır ve çözer, Laplace dönüşümlerini tanır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Diferansiyel Denklemler ve çözümleri, Diferansiyel denklemlerin sınıflanması, Başlangıç ve sınır değer problemleri ve çözümlerin varlığı,Tam Diferansiyel denklemler ve İntegral çarpanı, Ayrılabilir denklemler ve bu forma indirgenebilir denklemeler, Lineer denklemler ve Bernoulli denklemler,Yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklemlerin çözümünün açık metodu,Sabit katsayılı Homogen Diferansiyel denklemler , Belirsiz katsayılar yöntemi,Parametrelerin Değişimi, Yöntemi Cauchy – Euler denklemi Lineer Diferansiyel Denklem Sistemleri Laplace Dönüşümü Laplace dönüşümlerinin temel özellikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Diferansiyel Denklemler ve çözümleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Diferansiyel denklemlerin sınıflanması |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Başlangıç ve sınır değer problemleri ve çözümlerin varlığı |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Tam Diferansiyel denklemler ve İntegral çarpanı |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Ayrılabilir denklemler ve bu forma indirgenebilir denklemeler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Lineer denklemler ve Bernoulli denklemler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklemlerin çözümünün açık metodu |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara Sınavı ve problem çözümü |
Ara sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Sabit katsayılı Homogen Diferansiyel denklemler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Belirsiz katsayılar yöntemi |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Parametrelerin Değişimi Yöntemi |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Cauchy – Euler denklemi |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Lineer Diferansiyel Denklem Sistemleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Laplace Dönüşümü |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Laplace dönüşümlerinin temel özellikleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Differential Equations, Shepley L. Ross, Blaisdell Pub. Co., London, (1964)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
2 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
5 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
4 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
1 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
0 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
3 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
2 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
0 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
3 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
5 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
0 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
0 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 137 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|