|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar II |
|
Dersin Kodu |
: |
ENF102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CENK ŞAHİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Algoritma Geliştirme Kavramının Öğrenilmesi Bir bilgisayar programı yazma geliştirme ve uygulama Nesneye yönelik bilgisayar Programları yazabilme Orta ve ileri düzeyde düzeyde proje geliştirebilme Endüstri Mühendisliği problemlerini kodlayabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar Programlamanın temel kavramlarının ve nesneye yönelik programlamanın C++ programlama dili ile öğretilmesi ve programcılığın kavranması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
C++ Programlama Dilinin Temel Kavramları, Girdi/Çıktı Birimleri, Kontrol Yapıları, Fonksiyonlar, Kullanıcı Tanımlı Basit Veri Tipleri, Diziler, Özyineleme, Kayıtlar, Sınıflar, İşaretleyiciler ve Sanal Fonksyionlar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
C++ Programlama Dilinin Temel Kavramları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
2 |
Girdi/Çıktı Birimleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
3 |
Kontrol Yapıları-I |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
4 |
Kontrol Yapıları-II |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
5 |
Fonksiyonlar-I |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
6 |
Fonksiyonlar-II |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
7 |
Kullanıcı Tanımlı Basit Veri Tipleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Diziler-I |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
10 |
Diziler-II |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
11 |
Özyineleme |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
12 |
Kayıtlar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
13 |
Sınıflar-I |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
14 |
Sınıflar-II |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
15 |
İşaretleyiciler ve Sanal Fonksyionlar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınavı hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
http://www.cenksahin.com/content/view/12/28/ adresinde yayınlamış olduğum kendi ders notlarım.
D. S. Malik - C++ Programming: From Problem Analysis to Program Design
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
4 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
5 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
4 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
4 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
4 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
5 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
5 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
4 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
4 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
4 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
3 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|