Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yüksek Matematik

Dersin Kodu : ENM122

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
Application of mathematics, science and engineering knowledge
Türevin uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türev ve integralin uygulamaları hakkında bilgi vermek

Dersin İçeriği : Alan, hacim ve ağırlık merkezi hesaplamaları, Belirli integralin uygulamaları. Kutupsal koordinatlar. Vektörler, matrisler (tanımı, türleri, toplam ve çarpma). Determinant hesaplamaları. Lineer denklemler ve çözümleri. Uzayda doğrular ve düzlemler. Koordinat eksen dönüşümü. Çok katlı integraller ve kullanımları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Belirli İntegral ve Uygulamaları (Alan) Ders kitabından ilgili kısmı okuma Klasik anlatım
2 İntegral Uygulamaları (Hacim, Yay Uzunluğu, Yüzey Alanı, Momentum…) Ders kitabından ilgili kısmı okuma Klasik anlatım
3 Kutupsal ve Parametrik Koordinat Sistemleri Ders kitabından ilgili kısmı okuma Klasik anlatım
4 Kutupsal Koordinat Sistemi (Alan , Yay Uzunluğu, Yüzey Alanı) Ders kitabından ilgili kısmı okuma Klasik anlatım
5 Genelleştirilmiş İntegraller Ders kitabından ilgili kısmı okuma Klasik anlatım
6 Vektörler Ders kitabından ilgili kısmı okuma Klasik anlatım
7 Matrisler Ders kitabından ilgili kısmı okuma Klasik anlatım
8 Ara sınav Klasik sınav
9 Determinantlar Ders kitabından ilgili kısmı okuma Klasik anlatım
10 Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümü Ders kitabından ilgili kısmı okuma Klasik anlatım
11 Homojen Lineer Denklem Sistemleri Ders kitabından ilgili kısmı okuma Klasik anlatım
12 Özdeğerler ve Özdeğer Vektörleri Ders kitabından ilgili kısmı okuma Klasik anlatım
13 Uzayda Doğrular ve Düzlemler Ders kitabından ilgili kısmı okuma Klasik anlatım
14 Koordinat Eksenlerin Dönüşümü Ders kitabından ilgili kısmı okuma Klasik anlatım
15 Çok Katlı İntegraller ve Kullanımları Ders kitabından ilgili kısmı okuma Klasik anlatım
16/17 Final sınavı Klasik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  RAYMOND A. BARNETT, MICHAEL R. ZIEGLER , KARL E. BYLEEN, İŞLETME EKONOMİ VE HAYAT BİLİMLERİ İÇİN MATEMATİK, 12. baskı, Prentice Hall, 2012
 Thomas´s Calculus Early Transcendentals. Thomas, G.B., Weir, M., Hass, J. Twelfth edition, Pearson Publication, 2010
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 1 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. 3
2 Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. 5
3 Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. 4
4 Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. 2
5 Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. 2
6 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. 3
7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. 3
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. 2
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. 2
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. 3
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. 3
12 İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 2
13 İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. 3
14 Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 126
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.04
Dersin AKTS Kredisi: 5