|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüksek Matematik |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM122 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi Application of mathematics, science and engineering knowledge Türevin uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türev ve integralin uygulamaları hakkında bilgi vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Alan, hacim ve ağırlık merkezi hesaplamaları, Belirli integralin uygulamaları. Kutupsal koordinatlar. Vektörler, matrisler (tanımı, türleri, toplam ve çarpma). Determinant hesaplamaları. Lineer denklemler ve çözümleri. Uzayda doğrular ve düzlemler. Koordinat eksen dönüşümü. Çok katlı integraller ve kullanımları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Belirli İntegral ve Uygulamaları (Alan) |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
2 |
İntegral Uygulamaları (Hacim, Yay Uzunluğu, Yüzey Alanı, Momentum…) |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
3 |
Kutupsal ve Parametrik Koordinat Sistemleri |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
4 |
Kutupsal Koordinat Sistemi (Alan , Yay Uzunluğu, Yüzey Alanı) |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
5 |
Genelleştirilmiş İntegraller |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
6 |
Vektörler |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
7 |
Matrisler |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
|
Klasik sınav |
|
9 |
Determinantlar |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
10 |
Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümü |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
11 |
Homojen Lineer Denklem Sistemleri |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
12 |
Özdeğerler ve Özdeğer Vektörleri |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
13 |
Uzayda Doğrular ve Düzlemler |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
14 |
Koordinat Eksenlerin Dönüşümü |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
15 |
Çok Katlı İntegraller ve Kullanımları |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Klasik sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
RAYMOND A. BARNETT, MICHAEL R. ZIEGLER , KARL E. BYLEEN, İŞLETME EKONOMİ VE HAYAT BİLİMLERİ İÇİN MATEMATİK, 12. baskı, Prentice Hall, 2012
Thomas´s Calculus Early Transcendentals. Thomas, G.B., Weir, M., Hass, J. Twelfth edition, Pearson Publication, 2010
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
3 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
5 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
4 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
2 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
2 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
3 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
2 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
2 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
3 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
3 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
2 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
3 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
4 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 126 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|