|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Endüstri Mühendisliğine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM137 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CENK ŞAHİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Endüstri Mühendisliğinin Tarihçesini öğrenme ve endüstri mühendisliğindeki yeni alanlar hakkında bilgi sahibi olma Çukurova Üniversitesini ve Endüstri Mühendisliği Bölümünü genel olarak tanıma Endüstri Mühendisliğindeki konuları anlama ve ön bilgi sahibi olma Yöneylem Araştırma tekniklerini hakkında bilgi sahibi olma Üretim planlama ve kontrol yaklaşımlarınıdan bazılarını öğrenme Endüstri mühendislerinin çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olma Kalite Yönetimi temel kavramlarını öğrenme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı endüstri mühendisliğine genel bir bakış açısı kazandırmaktır. Endüstri mühendisliği terminolojisi, endüstri mühendisliği problemleri, endüstri mühendisliğinin ilgi alanları ve endüstri mühendisliğinde kullanılan araçlar dersler süresince vaka / proje çalışmaları, sınıf tartışmaları ile anlatılacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Endüstri Mühendisliğinin (EM) Genel Tanıtımı, EM eğitimi ve Ç.Ü. Endüstri Mühendisliği Bölümünün Tanıtımı, İmalat Mühendisliği, Tesis Planlama-Yer Seçimi, Tesis Planlama-Yerleşim, Malzeme Taşıma ve Depolama Sistemleri, İş Tasarımı ve Performans Yönetimi, Performans Ölçme ve Değerlendirme, Üretim Planlama ve Kontrol, Kalite Yönetimi, Yöneylem Araştırması, Bütünleşik Sistem Tasarımı, Sistem Simülasyonu |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Endüstri Mühendisliğinin (EM) Genel Tanıtımı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
2 |
Endüstri Mühendisliği Eğitimi ve Ç.Ü. Endüstri Mühendisliği Bölümünün Tanıtımı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
3 |
İmalat Mühendisliği |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
4 |
Tesis Planlama-Yer Seçimi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
5 |
Tesis Planlama-Yerleşimi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
6 |
Malzeme Taşıma ve Depolama Sistemleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
7 |
İş Tasarımı ve Performans Yönetimi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Performans ölçme ve değerlendirme |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
10 |
Üretim Planlama ve Kontrol-I |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
11 |
Üretim Planlama ve Kontrol-II |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
12 |
Kalite Yönetimi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
13 |
Yöneylem Araştırması |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
14 |
Bütünleşik Sistem Tasarımı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
15 |
Sistem Simülasyonu |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
KULA, U., TORKUL, O., TAŞKIN, H, 2006, Endüstri ve Sistem Mühendisliğine Giriş (çeviri), Değişim Yayınevi, Istanbul
HICKS, P. E., 1994, Industrial Engineering and Management: A New Perspective, McGraw-Hil Inc.,New York, NY.
TANYAŞ, M., 2000, Endüstri Mühendisliğine Giriş, İrfan Yayınevi, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
2 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
4 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
3 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
3 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
4 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
4 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
4 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
5 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
5 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
5 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
0 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 67 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|