|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Lineer Cebir |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM135 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Matris ve vektör cebirine hakim olur. Determinant ve özdeğer hesaplar. Lineer denklem sistemlerini çözer. Vektör fonksiyonlarını analiz eder. Gradyan, yönlü türev, körl ve diverjans hesaplar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mühendisliğin en önemli matematiksel temellerinden olan matris ve vektör cebirini, lineer bağımsızlık ve denklem sistemlerinin çözümü konusunu verme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Matrisler ve lineer denklem sistemlerine giriş, Matris cebiri, transpoz, ters matris, Gauss eliminasyon yöntemi ile denklem sistemi çözümü, Lineer bağımsızlık, matris rankı, Lineer sistemlerin temel teoremi, Gauss-Jordan yöntemi ile matris tersi bulma, Determinantlar, Cramer kuralı, Matris özdeğerleri, Benzer matrisler, matris köşegenleştirme, Vektörlere giriş, vektör cebiri, vektör çarpımları, Vektörel analitik geometri, doğru ve düzlem denklemleri, Vektör fonksiyonları ve analizi, Gradyan ve yönlü türev, Körl ve diverjans. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Matrisler ve lineer denklem sistemlerine giriş |
|
düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Matris cebiri, transpoz, ters matris |
|
düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Gauss eliminasyon yöntemi ile denklem sistemi çözümü |
|
düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Lineer bağımsızlık, matris rankı |
|
düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Lineer sistemlerin temel teoremi, Gauss-Jordan yöntemi ile matris tersi bulma |
|
düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Determinantlar, Cramer kuralı |
|
düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Matris özdeğerleri |
|
düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Konu tekrarı ve arasınav |
|
konu tekrarı, yazılı sınav |
|
9 |
Benzer matrisler, matris köşegenleştirme |
|
düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Vektörlere giriş, vektör cebiri, vektör çarpımları |
|
düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Vektörel analitik geometri, doğru ve düzlem denklemleri |
|
düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Vektör fonksiyonları ve analizi |
|
düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Gradyan ve yönlü türev |
|
düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Körl ve diverjans |
|
düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Tekrar |
|
gözden geçirme |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Elemantary Linear Algebra - Keith Matthews
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
2 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
5 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
4 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
2 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
3 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
1 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
1 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
1 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
3 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
2 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
1 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
1 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
1 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 109 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|