|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizik |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM125 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklar. Statik, kinematik ve dinamik süreçlerin analizini yapar. Fiziğin temel kanunlarını mekanik sistemlere uygular. Öğrendiklerini endüstri mühendisliği ile ilgili alanlara uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere mühendislik eğitiminde gerekli olan temel kavramlarla alt yapı kazandırmak ve anabilim dallarına ait özel derslerde bunları kullanabilecek seviyeye getirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fizik ve ölçüm, vektörler, bir boyutta hareket, düzlemsel hareket, parçacık dinamiği, iş ve enerji, enerjinin korunumu, parçacık sistemlerinin dinamiği, lineer momentum ve çarpışma, dönme kinematiği, katı cismin sabit bir eksen etrafında dönmesi, katı cisimlerin dengesi, salınımlar, kütle çekimi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş: Fizik ve ölçme |
Kitaptan ilgili bölüm çalışılması |
düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Vektörler |
Kitaptan ilgili bölüm çalışılması |
düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Bir boyutta hareket |
Kitaptan ilgili bölüm çalışılması |
düz anlatım, tartışma |
|
4 |
İki boyutta hareket |
Kitaptan ilgili bölüm çalışılması |
düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Hareket kanunları |
Kitaptan ilgili bölüm çalışılması |
düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Dairesel hareket ve Newton kanunlar |
Kitaptan ilgili bölüm çalışılması |
düz anlatım, tartışma |
|
7 |
İş ve enerji |
Kitaptan ilgili bölüm çalışılması |
düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
sınav için hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu |
Kitaptan ilgili bölüm çalışılması |
düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Çizgisel Momentum ve Çarpışma |
Kitaptan ilgili bölüm çalışılması |
düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Katı Cismin Sabit bir Eksen etrafında dönmesi |
Kitaptan ilgili bölüm çalışılması |
düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Yuvarlanma hareketi açısal momentum ve Tork |
Kitaptan ilgili bölüm çalışılması |
düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Titreşim hareketi |
Kitaptan ilgili bölüm çalışılması |
düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Evrensel Çekim Kanunu |
Kitaptan ilgili bölüm çalışılması |
düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Dalga hareketi |
Kitaptan ilgili bölüm çalışılması |
düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
sınav için hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Serway Fizik I, F.J. Keller, W.E. Gettys, M.J. Skove, McGraww Hill.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
2 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
5 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
4 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
1 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
2 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
2 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
2 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
2 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
1 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
2 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
1 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
1 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
2 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 107 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|