|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüksek Matematik |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM121 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Matematik temel bilgisi ile donanımlı olma ve bunları uygulama problem çözme becerisi kazanma Mühendislik ve matematik ilişkisini kavrama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencileri temel mühendislik matematiği konusunda bilgi ile donatmak ve bu bilgilerin Endüstri Mühendisliğinde uygulama alanlarını öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fonksiyon, limit, süreklilik, türev, diferansiyel uygulamaları (artan ve azalan fonksiyonlar), Üstel, logaritmik, hiperbolik ve ters trigonometrik fonksiyonlar ve türevleri tanıtılması. Belirli integraller ve kullanımları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Matematiğe genel bir bakış |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
2 |
Fonksiyonlar, Limit ve Süreklilik |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
3 |
Fonksiyonlar, Limit ve Süreklilik |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
4 |
Fonksiyonlar, Limit ve Süreklilik |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
5 |
Fonksiyonlar, Limit ve Süreklilik |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
6 |
Türev |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
7 |
Ara sınav |
|
Klasik sınav |
|
8 |
Türev Uygulamaları |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
9 |
Türev Uygulamaları |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
10 |
Türev Uygulamaları |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
11 |
Belirli İntegral |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
12 |
Belirli İntegral |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
13 |
Diferansiyel Konuları |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
14 |
Diferansiyel Konuları |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
15 |
Substitution Metodu |
Ders kitabından ilgili kısmı okuma |
Klasik anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Klasik sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
RAYMOND A. BARNETT, MICHAEL R. ZIEGLER , KARL E. BYLEEN, İŞLETME EKONOMİ VE HAYAT BİLİMLERİ İÇİN MATEMATİK, 12. baskı, Prentice Hall, 2012
Thomas´s Calculus Early Transcendentals. Thomas, G.B., Weir, M., Hass, J. Twelfth edition, Pearson Publication, 2010
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
3 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
5 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
5 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
1 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
0 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
2 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
2 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
2 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
2 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
1 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
2 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
2 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
4 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 126 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|