|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kamu Borçları |
|
Dersin Kodu |
: |
PF 405 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAŞİM AKÇA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Devlet borçlarının yöntemleri, araç ve teorilerini öğrenir. Devlet borçlanmasının yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. Devlet borçlarının ekonomik etkilerinin sonuçlarını öğrenir ve yorumlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, bütçe açıklarına alternatif bir finansman metodu olarak kamu borçlanmasını, borçlanmanın nasıl yapıldığı, nasıl yönetildiği ve Türkiye´de kamu borçlanmasını açıklamaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Kamu borçları ile ilgili genel bilgiler, vergi ile borçlanma arasındaki farklar, kamu borçları ile özel borçlar arasındaki farklar, kamunun borçlanma nedenleri, kamu borçlanmasının yasal dayanağı ve sınırı, kamu borçlanmasının sınıflandırılması, iç borçlar ve dış borçların özellikleri, dış borç ve dış yardım nedenleri ve çeşitleri, Türkiye’de dış borçlar, Türkiye’nin uluslararası mali kuruluşlardan borçlanması, borç yönetimi ve borç yönetimi faktörleri, olağanüstü borç yönetim işlemleri, devlet borçlarının azalması ve sona ermesi, kamu borçlanmasının ekonomik etkileri ve borçlanmanın sosyal etkileri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Borçlarınmanın Tarihi |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
2 |
Kamu Borçlarının Sınıflandırılması |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
3 |
İç Borçlanma ve Dış Borçlanma |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
4 |
Türkiye´de İç Borçların Gelişimi |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
5 |
Türkiye´de Dış Borçların Gelişimi |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
6 |
Borçlanma Yöntemleri |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
7 |
Dünyada Yaşanan Borç Krizleri ve Ekonomik Sonuçları |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Borç Krizlerine Çözüm Üretme Çalışmaları |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
10 |
Uluslararası Kredi Derecelendirme Kuruluşları |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
11 |
Kamu Borçlarının Ekonomik Etkileri |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
12 |
Kamu Borçlarının Ekonomik Etkileri: Dışlama Etkisi, Uyarma Etkisi |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
13 |
Kamu Borçlarının Olağanüstü Yönetimi |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
14 |
Kamu Borçlarının Olağan Yönetimi |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
15 |
Borçlanmada Uluslar arası Kurumlar |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Devlet Borçları, Ahmet ULUSOY, Aksakal Kitabevi, Trabzon, 2009.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Devlet Borçları ve Türkiye, Macit İNCE, Gazi Kitabevi, Ankara, 2001.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
1 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
4 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
1 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
1 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
1 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
1 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
1 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
1 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
2 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|