Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkiye Ekonomisi Analizi

Dersin Kodu : PF 401

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AHMET FAZIL ÖZSOYLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türkiye ekonomisinin genel özelliklerini öğrenir.
Ekonomik dönüşümlere neden olan siyasi gelişmeleri inceler.
Dünya ekonomisinin yaşadığı konjonktürel gelişmelerin Türkiye ekonomisi üzerindeki etkilerini görür.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Cumhuriyetin kuruluşından günümüze kadar gelen süreçte Türkiye ekonomisinde yaşanan gelişmeleri incelemektir.

Dersin İçeriği : Cumhuriyetin Osmanlı Devletinden Devraldığı Ekonomik Miras,Cumhuriyetin İlk On Yılında Ekonomide Gelişmeler,Devletçi Sanayileşme Döneminde Ekonomide Gelişmeler ,İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Ve Sonrasında Türkiye, 1950-1960 Döneminde Türkiye Ekonomisi, 1960-1979 Döneminde Türkiye Ekonomisi , Türkiye Ekonomisinde 1978-1979 Bunalımı Ve 24 Ocak İstikrar Kararları , Türkiye Ekonomisinde 1990’lı Yıllar Ve 5 Nisan 1994 Kararları , Türkiye Ekonomisinde 2000’li Yıllar, 2000 ve 2001 Ekonomi Programları , Tarım Sektörü, Sanayi Sektörü, Dış Ekonomik İlişkiler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte tarafından atanan derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Osmanlı İmparatorluğu Mirası Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz Anlatım
2 Kurtuluş Savaşı Finansmanı Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz Anlatım
3 Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluş Yılları Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz Anlatım
4 1923-1938 Dönemi Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz Anlatım
5 1938-1950 Dönemi Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz Anlatım
6 1960-1980 Demokrat Parti Dönemi Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz Anlatım
7 1980-1999 Dönemi I Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz Anlatım
8 Vize Sınav hazırlığı Yazılı sınav
9 1980-1999 Dönemi II Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz Anlatım
10 1980 Sonrası Sektörel Gelişmeler Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz Anlatım
11 2000 Krizi Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz Anlatım
12 2000-2010 Dönemi ı-Ekonomik ve Siyasi Gelişmeler Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz Anlatım
13 2000-2010 Dönemi II-Dünya Krizi Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz Anlatım
14 2000-2010 Dönemi III- Sektörel Gelişmeler Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz Anlatım
15 2010 Sonrası Sektörel Gelişmeler Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri Düz Anlatım
16/17 Final Sınavı Sınav hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Özsoylu , A.(2012), Türkiye Ekonomisinin Tarihsel Gelişimi, Karahan Kitabevi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar 3
2 Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar 4
3 Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır 2
4 Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar 2
5 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder 1
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır 2
7 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 3
8 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 1
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 1
10 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 1
11 Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 1
12 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 1
13 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 2
14 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6