|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Borçlar Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
PF 366 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ÖMER KORKUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Borçlar hukuku hakkında genel bilgiye sahip olma ve borcun kaynağı hakkında bilgi edinme
2.Haksız fiil ve uygulamaları konusunda bilgi edinme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Borçlar Hukuku hakkında genel bilgiler
Borcu doğuran kaynakların genel olarak incelenmesi,
Haksız fiilin unsurları ve uygulamadan örneklerin öğrenciye sunulması,
Sebepsiz zenginle.me ile ilgili temel bilgilerin verilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Borçlar hukuku konusunda genel bilgi, hukuk ve normlar, hukukun kaynağı ve hukuk uygulamalarıdır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş: Borçlar hukukunun genel olarak hukuktaki yeri, gelişimi, kurumsallaşması ve önemi
|
Okuma |
Düz anlatım- tartışma |
|
2 |
Borç kavramı, borcun konusu ve tarafları, Borçlar hukukuna egemen olan ilkeler |
Okuma |
Düz anlatım- tartışma |
|
3 |
Borç ve Sorumluluk: Sorumluluk kavramı, Tam/Eksik borçlarda sorumluluk |
Okuma |
Düz anlatım- tartışma |
|
4 |
Hukuki işlemden doğan borçlar |
Okuma |
Düz anlatım- tartışma |
|
5 |
Sözleşme ve kuruluşu |
Okuma |
Düz anlatım- tartışma |
|
6 |
Sözleşmenin geçerlilik koşulları, Sözleşmenin geçersizliği |
Okuma |
Düz anlatım- tartışma |
|
7 |
Temsil, Sözleşmenin değişen şartlara uyarlanması |
Okuma |
Düz anlatım- tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Haksız fiilden doğan borçlar |
Okuma |
Düz anlatım- tartışma |
|
10 |
Sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar |
Okuma |
Düz anlatım- tartışma |
|
11 |
Borçların ifası, borcun yenilenmesi, Alacaklı ve borçlu sıfatlarının birleşmesi |
Okuma |
Düz anlatım- tartışma |
|
12 |
Takas, Zamanaşımı savunması, İbra |
Okuma |
Düz anlatım- tartışma |
|
13 |
Alacaklı veya borçlu sayısında fazlalık, şarta bağlı borçlar, cezai şart |
Okuma |
Düz anlatım- tartışma |
|
14 |
Alacağın temliki, borcun yüklenmesi |
Okuma |
Düz anlatım- tartışma |
|
15 |
Alacağın temliki, borcun yüklenmesi |
Okuma |
Düz anlatım- tartışma |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bilgili, F/Demirkapı, E./Demir, S.: Borçlar Hukuku Genel Hükümler, 2. Basım, Bursa 2013.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
2 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
2 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
2 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
2 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
3 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
5 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
5 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
2 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
2 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
3 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
3 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
2 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|