Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Borçlar Hukuku

Dersin Kodu : PF 366

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ÖMER KORKUT

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Borçlar hukuku hakkında genel bilgiye sahip olma ve borcun kaynağı hakkında bilgi edinme
2.Haksız fiil ve uygulamaları konusunda bilgi edinme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Borçlar Hukuku hakkında genel bilgiler Borcu doğuran kaynakların genel olarak incelenmesi, Haksız fiilin unsurları ve uygulamadan örneklerin öğrenciye sunulması, Sebepsiz zenginle.me ile ilgili temel bilgilerin verilmesi.

Dersin İçeriği : Borçlar hukuku konusunda genel bilgi, hukuk ve normlar, hukukun kaynağı ve hukuk uygulamalarıdır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş: Borçlar hukukunun genel olarak hukuktaki yeri, gelişimi, kurumsallaşması ve önemi Okuma Düz anlatım- tartışma
2 Borç kavramı, borcun konusu ve tarafları, Borçlar hukukuna egemen olan ilkeler Okuma Düz anlatım- tartışma
3 Borç ve Sorumluluk: Sorumluluk kavramı, Tam/Eksik borçlarda sorumluluk Okuma Düz anlatım- tartışma
4 Hukuki işlemden doğan borçlar Okuma Düz anlatım- tartışma
5 Sözleşme ve kuruluşu Okuma Düz anlatım- tartışma
6 Sözleşmenin geçerlilik koşulları, Sözleşmenin geçersizliği Okuma Düz anlatım- tartışma
7 Temsil, Sözleşmenin değişen şartlara uyarlanması Okuma Düz anlatım- tartışma
8 Arasınav Sınav hazırlığı Yazılı sınav
9 Haksız fiilden doğan borçlar Okuma Düz anlatım- tartışma
10 Sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar Okuma Düz anlatım- tartışma
11 Borçların ifası, borcun yenilenmesi, Alacaklı ve borçlu sıfatlarının birleşmesi Okuma Düz anlatım- tartışma
12 Takas, Zamanaşımı savunması, İbra Okuma Düz anlatım- tartışma
13 Alacaklı veya borçlu sayısında fazlalık, şarta bağlı borçlar, cezai şart Okuma Düz anlatım- tartışma
14 Alacağın temliki, borcun yüklenmesi Okuma Düz anlatım- tartışma
15 Alacağın temliki, borcun yüklenmesi Okuma Düz anlatım- tartışma
16/17 Dönem sonu sınavı Sınav hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bilgili, F/Demirkapı, E./Demir, S.: Borçlar Hukuku Genel Hükümler, 2. Basım, Bursa 2013.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar 2
2 Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar 2
3 Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır 2
4 Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar 2
5 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder 3
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır 5
7 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 5
8 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 2
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 2
10 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 3
11 Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 3
12 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 2
13 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 2
14 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3