|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Maliye Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
PF 201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAŞİM AKÇA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mali ve ekonomik konularda temel bilgi edinme ve değelendirme
Sosyal bilimlerle ilgili temel kavramları açıklama
Kamu ve öl sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün
işleyiş süreçlerini anlama ve açıklama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, Mali olayların başlangıcından günümüze kadar olan gelişimi hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Mali olayların geçirdiği tarihsel aşamalar, mali düşünce akımları, batı toplumlarında mali olayların gelişimi, Osmanlı İmparatorluğunda mali sistem, Cumhuriyet Döneminde mali yapı, devletçilik ve devletçiliğe geçiş nedenleri, 1940-1960 dönemi itibariyle mali yapının gelişimi, 1960-1980 döneminde mali olayların gelişimi, yabancı maliyecilerin görüş ve önerileri, 1980 sonrası dönemde izlenen maliye politikaları ve mali yapıdaki değişimler ve maliye teşkilatının yapısı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte tarafından belirlenecek derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İlk çağ, Orta Çağve Yeni Çağ Mali Olayları |
Evde çalışma |
Düz Anlatım |
|
2 |
Yakın Dönem Mali Olayları |
Evde çalışma |
Düz Anlatım |
|
3 |
Roma ve Bizans Dönemi Mali Olayları |
Evde çalışma |
Düz Anlatım |
|
4 |
Osmanlı İmparatorluğu Mali Sistemi |
Evde çalışma |
Düz Anlatım |
|
5 |
Osmanlı İmparatorluğu´nda Kamu Gelir ve Giderleri |
Evde çalışma |
Düz Anlatım |
|
6 |
Osmanlı İmparatorluğu Kuruluş Dönemi mali Olayları |
Evde çalışma |
Düz Anlatım |
|
7 |
Osmanlı İmparatorluğu Yükseliş Dönemi mali Olayları |
Evde çalışma |
Düz Anlatım |
|
8 |
Vize Sınavı |
|
|
|
9 |
Osmanlı İmparatorluğu Duraklama Dönemi mali Olayları |
Evde çalışma |
Düz Anlatım |
|
10 |
Osmanlı İmparatorluğu Çöküş Dönemi mali Olayları |
Evde çalışma |
Düz Anlatım |
|
11 |
Cumhuriyet Dönemi Mali Olayları |
Evde çalışma |
Düz Anlatım |
|
12 |
Liberal Dönem Mali Olayları |
Evde çalışma |
Düz Anlatım |
|
13 |
Devletçilik Dönemi Mali Olayları |
Evde çalışma |
Düz Anlatım |
|
14 |
1940-1980 Dönemi Mali Olayları |
Evde çalışma |
Düz Anlatım |
|
15 |
1980 Sonrası Mali Olayları |
Evde çalışma |
Düz Anlatım |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Avrupa İktisat Tarihi, İmge Kitabevi H. Heaton
Ortaçağda Endüstri Devrimi, J. Gimpel
İktisat Tarihinin Doğuşu, Orhan Kurmuş
İmparatorluk Çağı, E. Hobsbawm
Yenilik İktisadı, C.Freeman ve L.Soete, Çev.Ergun Türkcan
İktisat Tarihi Tevfik Güran
İlgili konuda verilecek fotokopiler
Ortaçağ Avrupasının Ekonomik ve Sosyal Tarihi, H. Pirenne
Ortaçağ Kentleri, H. Pirene
İlkel Toplumdan Feodal Topluma, Halil Berktay
Kısa Yirminci Yüzyıl, E. Hobsbawm
Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla, L. Huberman
Feodal Toplum, M. Bloch
Maddi Uygarlık, Mübadele Oyunları, F. Braudel
Maddi Uygarlık, Dünyanın Zamanı, F. Braudel
Devrim Çağı, E. Hobsbawm
Sermaye Çağı, E. Hobsbawm
İktisadi Olaylar Tarihi, Nazif Kuyucuklu
İktisat Tarihinin Doğuşu, Orhan Kurmuş
Dünya Ekonomisinde Dönüşüm, Sinan Sönmez, İmge Kitabevi
Kendini Yaratan İnsan, Gordon Shield
Kendini Yaratan İnsan, Gordon Shield
Tarihin Yörüngeleri, İgor M. Diakonoff, Bilgi Üniversitesi
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Varcan, Nezih ve Çakır, Tufan "Maliye Tarihi" Birlik Ofset, Eskişehir, 2000.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
1 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
3 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
1 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
1 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
1 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
1 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
3 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 132 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|