|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Hukuk |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ÖMER KORKUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Hukuka ilişkin farklı bilgi türlerini ayırt ederler 2.Hukuk Kültürlerini tanırlar 3.Hukuki düşünmenin etik düşünmeyle ortak ve farklı yönlerini karşılaştırırlar 4.Betimsel ifadelerle normatif ifadeleri ayırt ederler 5.Olgu ve değer ayrımını kavrarlar 6.Hukuk ilkelerinin temellerini kavrarlar 7.Hukuki yorumu düşünsel işleyişini kavrarlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin temel amacı, hukuk eğitimine yeni başlayan öğrencilere hukuki bakış açısı kazandırma, hukuki konuları araştırma ve çözüm üretme yeteneğini vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hukukun toplumdaki fonksiyonu, hukuk kurallarının din, örf ve adet, ahlak kuralları ile karşılaştırması, hukukta yorum metotları, hukukta usa vurma, kamu hukuku-özel hukuk ayrımı, normlar hiyerarşisi, pozitif hukuk, tabii hukuk, hukuk temel kavram ve kurumları (mülkiyet, sözleşmesi, egemenlik adalet vb.) ile çeşitli hukuk okulları bu ders kapsamında incelenen başlıca kavram ve konulardır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hukukun Bilgi Kaynakları |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
2 |
Beşeri Davranış Kuralları |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
3 |
Hukukla İlgili Temel Kavramlar |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
4 |
Kamu Hukuku Özel Hukuk Ayrımı |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
5 |
Yargı Örgütü |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
6 |
Hukuk Sistemleri |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
7 |
Hukukun Kaynakları |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
8 |
ARASINAV |
|
|
|
9 |
Kanunlaştırma |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
10 |
Hukuk Kurallarının Yer ve Zaman Bakımından Uygulanması |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
11 |
Hukuk Kurallarının Yorumlanması
|
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
12 |
Hukuk Kuralları Arasında Çatışma Sorunu |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
13 |
Hak ve Adalet Kavramı |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
14 |
Hukuk Kurallarının Müeyyidesi |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
15 |
Hukuki Olaylar, Hukuki İşlemler, Sözleşmeler |
Okuma |
Ders Anlatımı, Grup Tartışması |
|
16/17 |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Temel Hukuk, Güncellenmiş 12. Baskı, Prof. Dr. Hasan PULAŞLI/Dr. Ömer KORKUT, Karahan Kitabevi, Adana 2012
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
2 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
1 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
1 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
1 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
1 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
3 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
4 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
3 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
1 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
2 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
1 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 94 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|