|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uluslararası İktisat I |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. FİKRET DÜLGER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Uluslararası ticari ilişkilerin tarihsel ve yöntemsel gelişimini öğrenmek Dış ticaret teorisi ve ekonomik büyüme analizlerini yapabilmek Gümrük tarifeleri başta olmak üzere dış ticareti kısıtlayıcı uygulamalar ile bu uygulamaların iktisadi sonuçlarını ortaya koyabilmek Uluslararası ticaret anlaşmaları ve bağlı ticaret kapsamında ticari entegrasyonların etkilerini anlamak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders öğrencinin, uluslararası ekonomik ve siyasal alanda ortaya çıkan yeni olaylar ve gelişmeleri anlayabilmesi amacıyla, dış ticaret teori ve politikalarını etkin biçimde kullanabilmesini hedeflemektedir. Bu bağlamda, ülkeler arasındaki mal ve hizmet alım satımlarının nedenleri farklı teoriler bağlamında incelenecektir. İlk önce serbest ticaret ortamında bunun nasıl gerçekleştiği ifade edilecek, ardından da müdahaleyi içeren bir ortamda nasıl etkiler doğurduğu açıklanmaya çalışılacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, farklı ülkeler arasında yapılan ve ekonomik özellik taşıyan her türlü olay, ilişki ve gelişmelerin incelenmesini konu almaktadır. Derste, genelde analiz tekniği olarak mikro ve makro ekonomik analiz teknikleri kullanılsa da; bunlar, en az iki ülkeyi içeren farklı bir çerçeveye uygulanır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Uluslararası İktisada Giriş |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
2 |
Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
3 |
İki ülkeli ve ikiden fazla mallı modeller |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
4 |
Arz ve talep modelleri |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
5 |
Faktör Donatımı teorisi |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
6 |
Dış ticaret teorisi ve büyüme analizi |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
7 |
Dış ticaret politikası |
lgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Gümrük Tarifeleri |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
10 |
Tarife dışı ticaret politikası araçları |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
11 |
Dünya ticaretinin serbestleşmesi |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
12 |
Dış ticaret hadleri konusundaki tartışmalar |
İlgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
13 |
Uluslararası ticaret anlaşmaları |
lgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
14 |
Uluslararası ticaret ve gelişmekte olan ülkeler |
lgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
15 |
Genel değerlendime |
lgili bölüm |
Ders Anlatımı |
|
16/17 |
Final Haftası |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Halil Seyidoğlu, Uluslararası İktisat, Güzem Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
3 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
4 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
4 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
4 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
1 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
1 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
2 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
5 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
4 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
4 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
4 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|