Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Atatürk İlkeleri 2

Dersin Kodu : AI 222

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Türkiye’nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaklar
2. Türkiye’de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olacaklar
3.Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olacaklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temelde Modern Türkiye´nin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sistemi´nin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği : Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik atılımlar Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması Yeni düzene karşı hareketler Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları Atatürk dönemi Türk Dış Polikası İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları Türkiyenin çok partili hayata geçişi Demokrat Parti dönemi ve sonrası Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türk inkılabının stratejisi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz Anlatım
2 Siyasal alanda inkılaplar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz Anlatım
3 Çok partili hayata geçiş denemeleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz Anlatım
4 Hukuk alanında inkılaplar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz Anlatım
5 Eğitim ve kültür alanında inkılaplar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz Anlatım
6 Ekonomik alanda inkılaplar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz Anlatım
7 Sosyal ve sağlık alanında inkılaplar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz Anlatım
8 Arasınav Sınav hazırlığı Yazılı sınav
9 Atatürk dönemi Türk dış politikası I (1923 1930 ) Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz Anlatım
10 Atatürk dönemi Türk dış politikası II Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz Anlatım
11 Atatürk ilkeleri I cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz Anlatım
12 Atatürk ilkeleri II Laiklik, devletçilik, İnkılapçılık Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz Anlatım
13 Atatürk Sonrası Türkiye’nin İç ve Dış Politikası (1938-1960) Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz Anlatım
14 Atatürk Sonrası Türkiye’nin İç ve Dış Politikası (1960-2000) Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz Anlatım
15 Türkiye’nin Jeopolitik durumu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz Anlatım
16/17 Final Sınav hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sait Dinç, Atatürk İlkleri ve İnkılap Tarihi, Karahan Kitabevi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar 4
2 Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar 1
3 Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır 1
4 Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar 1
5 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder 1
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır 1
7 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 1
8 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 1
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 1
10 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 1
11 Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 1
12 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 1
13 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 3
14 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 60
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.4
Dersin AKTS Kredisi: 2