|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okul Öncesinde Drama |
|
Dersin Kodu |
: |
OSC303 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YAŞARE AKTAŞ ARNAS |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okul öncesinde eğitimde dramada çocukların role girişini kolaylaştıran teknikleri kavrar. Eğitimde dramanın aşamalarını açıklar ve etkinlik planlarken kullanır. Okul öncesi eğitimde dramada kullanılan teknikleri açıklar. Okul öncesi eğitimde dramada kullanılan teknikleri bir drama planı içinde kullanır ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
O 210 Okul Öncesinde Drama
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adaylarının okul öncesi dönemde kullanılan drama yöntemlerini kavraması ve uygulama becerisini kazanmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste eğitimde drama tanımı ve anlamı, ilgili kavramlar (psiko-drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, vb), çocuk çalışmalarında drama tarihinden farkı, eğitimde dramanın aşamaları,drama sınıflandırılması, yapısı yaş gruplarına göre uygulama alanları, drama öğretmenin nitelikleri, drama örnekleri ve dramanın değerlendirilmesinde özel teknikleri, drama ortamları işlenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bu ders drama dersliğinde yapılacaktır. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma-Kaynaşma-Uyum temalı temel hazırlık çalışmaları |
|
grup çalışması |
|
2 |
Çocuğun role girişini kolaylaştıran teknikler ve uygulanma örnekleri |
okuma |
Düz Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
|
3 |
Eğitimde Dramanın Aşamalarının yapılandırılması |
okuma |
Düz Anlatım, Rol Yapma/Drama |
|
4 |
Doğaçlama ve Rol Oynama teknikleri- Örnek bir ders planı uygulaması |
etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme |
Rol Yapma/Drama |
|
5 |
Pandomim ve Donuk İmge teknikleri - Örnek bir ders planı uygulaması |
etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme |
Rol Yapma/Drama |
|
6 |
Dramatizasyon ve Öğretmen Rolde teknikleri - Örnek bir ders planı uygulaması |
etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme |
Rol Yapma/Drama |
|
7 |
Okul Öncesinde drama ders planı ögeleri ve bir plan hazırlama |
etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme |
Düz Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
etkinlik dosyası hazırlama |
dosya sunumu
sınıf içi performans |
|
9 |
Sanat etkinliğinde dramanın bir yöntem olarak kullanılması |
okuma |
Rol Yapma/Drama |
|
10 |
Türkçe etkinliğinde dramanın bir yöntem olarak kullanılması |
etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme |
Rol Yapma/Drama |
|
11 |
Fen-Matematik etkniliğinde dramanın bir yöntem olarak kullanılması |
etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme |
Rol Yapma/Drama |
|
12 |
Okuma-Yazma etkinliğinde dramanın bir yöntem olarak kullanılması |
etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme |
Rol Yapma/Drama |
|
13 |
Drama planı hazırlama ve değerlendirilmesi |
etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme |
Tartışma |
|
14 |
Drama planı hazırlama ve değerlendirilmesi |
etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme |
Tartışma |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
|
Tartışma |
|
16/17 |
Final |
okuma |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Adıgüzel, Ö. 2013. Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara, Pegem Akademi.
Vural R.A. ,Primary Drama: Theory and Practice ,Ankara ,Pegem Akademi .
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Fotokopiler
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
9 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
0 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
3 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
0 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
4 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
5 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
9 |
2 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 89 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|