Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Okul Öncesinde Drama

Dersin Kodu : OSC303

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. YAŞARE AKTAŞ ARNAS

Dersin Öğrenme Kazanımları : Okul öncesinde eğitimde dramada çocukların role girişini kolaylaştıran teknikleri kavrar.
Eğitimde dramanın aşamalarını açıklar ve etkinlik planlarken kullanır.
Okul öncesi eğitimde dramada kullanılan teknikleri açıklar.
Okul öncesi eğitimde dramada kullanılan teknikleri bir drama planı içinde kullanır ve uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : O 210 Okul Öncesinde Drama

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretmen adaylarının okul öncesi dönemde kullanılan drama yöntemlerini kavraması ve uygulama becerisini kazanmasıdır.

Dersin İçeriği : Bu derste eğitimde drama tanımı ve anlamı, ilgili kavramlar (psiko-drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, vb), çocuk çalışmalarında drama tarihinden farkı, eğitimde dramanın aşamaları,drama sınıflandırılması, yapısı yaş gruplarına göre uygulama alanları, drama öğretmenin nitelikleri, drama örnekleri ve dramanın değerlendirilmesinde özel teknikleri, drama ortamları işlenecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bu ders drama dersliğinde yapılacaktır.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma-Kaynaşma-Uyum temalı temel hazırlık çalışmaları grup çalışması
2 Çocuğun role girişini kolaylaştıran teknikler ve uygulanma örnekleri okuma Düz Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
3 Eğitimde Dramanın Aşamalarının yapılandırılması okuma Düz Anlatım, Rol Yapma/Drama
4 Doğaçlama ve Rol Oynama teknikleri- Örnek bir ders planı uygulaması etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme Rol Yapma/Drama
5 Pandomim ve Donuk İmge teknikleri - Örnek bir ders planı uygulaması etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme Rol Yapma/Drama
6 Dramatizasyon ve Öğretmen Rolde teknikleri - Örnek bir ders planı uygulaması etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme Rol Yapma/Drama
7 Okul Öncesinde drama ders planı ögeleri ve bir plan hazırlama etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme Düz Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
8 Ara sınav etkinlik dosyası hazırlama dosya sunumu sınıf içi performans
9 Sanat etkinliğinde dramanın bir yöntem olarak kullanılması okuma Rol Yapma/Drama
10 Türkçe etkinliğinde dramanın bir yöntem olarak kullanılması etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme Rol Yapma/Drama
11 Fen-Matematik etkniliğinde dramanın bir yöntem olarak kullanılması etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme Rol Yapma/Drama
12 Okuma-Yazma etkinliğinde dramanın bir yöntem olarak kullanılması etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme Rol Yapma/Drama
13 Drama planı hazırlama ve değerlendirilmesi etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme Tartışma
14 Drama planı hazırlama ve değerlendirilmesi etkinlik örnekleri hazırlayarak gelme Tartışma
15 Genel Değerlendirme Tartışma
16/17 Final okuma yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Adıgüzel, Ö. 2013. Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara, Pegem Akademi.
 Vural R.A. ,Primary Drama: Theory and Practice ,Ankara ,Pegem Akademi .
Diğer Kaynaklar  Fotokopiler


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 9 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 0
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 0
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 0
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 0
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 3
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 0
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 5
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 9 2 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 89
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.56
Dersin AKTS Kredisi: 4