Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretmen Adaylarının Yaratıcılığı Geliştirme

Dersin Kodu : OSC213

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. YAŞARE AKTAŞ ARNAS

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yaratıcı potansiyellerinin farkına varır.
Çocuklarda yaratıcılığı geliştirmenin yollarını fark eder ve uygular.
Yaratıcılığı geliştirmede farklı araç-gereç ve materyalleri kullanabileceğinin farkına varır ve uygular.
Orijinal bir ürün tasarlar.
Yaratıcılık ve yaratıcı düşünmenin tanımını yapar.
Okul öncesi dönemde yaratıcılığın önemini açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretmen adaylarında yaratıcılığı geliştirmek ve öğretmen adaylarının yaratıcı bireyler yetiştirmenin önemini anlamasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Ders uygulamalı bir ders olup, ders içeriğinde her hafta öğretmen adaylarının yaratıcılıklarının gelişimi için farklı teknik ve uygulamalar yapılacaktır. Yaratıcı çizimler, artık malzemelerle yaratıcı ürünler ortaya koyma;resimden, siirden yola çıkarak yaratıcı yazma uygulamaları yapılacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : sınıfta işlenecektir.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin amacını açıklama ve öğretmen adaylarının yaratıcılık boyutunda kendilerini değerlendirmeleri Düz Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
2 Yarım bırakılan bir hikayeyi bireysel olarak tamamlama etkinlik hazırlama yaratıcı yazma
3 Yarım bırakılan bir hikayeyi grup olarak tamamlama etkinlik hazırlama yaratıcı yazma
4 Grup olarak geçmişteki bir masalı günümüze uyarlama ve yarım bırakılan bir hikayeyi tamamlama etkinlik hazırlama yaratıcı yazma
5 Verilen bir fotoğrafa ilişkin grupla birlikte öykü oluşturma etkinlik hazırlama yaratıcı yazma
6 Verilen bir resme ilişkin grupla birlikte öykü oluşturma etkinlik hazırlama yaratıcı yazma
7 Okunan bir şiirden yola çıkarak bir dörtlük yazma ve besteleme yaratıcı yazma
8 Vize etkinlik dosyası hazırlama etkinlik dosyası sunum
9 Bir müzik parçasından yola çıkarak bireysel olarak hikaye yazma etkinlik hazırlama yaratıcı yazma
10 Gazete küpürlerinden yola çıkarak bir gazete oluşturma etkinlik hazırlama yaratıcı yazma,
11 Artık materyalleri kullanarak orijinal bir ürün tasarlama ve ürüne ilişkin afiş hazırlama etkinlik hazırlama yaratıcı ürün oluşturma
12 Artık materyalleri kullanarak orijinal bir ürün tasarlama ve ürüne ilişkin afiş hazırlama etkinlik hazırlama yaratıcı ürün oluşturma
13 Bir çizgiden yola çıkarak resimler tamamlama ve bu resimleri kullanarak hikaye oluşturma etkinlik hazırlama yaratıcı yazma
14 Bir çizgiden yola çıkarak resimler tamamlama ve bu resimleri kullanarak hikaye oluşturma etkinlik hazırlama yaratıcı yazma
15 Genel Değerlendirme Soru-cevap, Tartışma
16/17 Final etkinlik dosyası hazırlama etkinlik dosyası sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fotokopiler
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 12 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 0
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 0
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 0
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 0
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 1
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 0
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 0
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 4
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 0
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 0
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 12 3 36
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 93
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.72
Dersin AKTS Kredisi: 4