Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretmen Adaylarının Yaratıcılığı Geliştirme |
|
Dersin Kodu |
: |
OSC213 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YAŞARE AKTAŞ ARNAS |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yaratıcı potansiyellerinin farkına varır. Çocuklarda yaratıcılığı geliştirmenin yollarını fark eder ve uygular. Yaratıcılığı geliştirmede farklı araç-gereç ve materyalleri kullanabileceğinin farkına varır ve uygular. Orijinal bir ürün tasarlar. Yaratıcılık ve yaratıcı düşünmenin tanımını yapar. Okul öncesi dönemde yaratıcılığın önemini açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adaylarında yaratıcılığı geliştirmek ve öğretmen adaylarının yaratıcı bireyler yetiştirmenin önemini anlamasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders uygulamalı bir ders olup, ders içeriğinde her hafta öğretmen adaylarının yaratıcılıklarının gelişimi için farklı teknik ve uygulamalar yapılacaktır. Yaratıcı çizimler, artık malzemelerle yaratıcı ürünler ortaya koyma;resimden, siirden yola çıkarak yaratıcı yazma uygulamaları yapılacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
sınıfta işlenecektir. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin amacını açıklama ve öğretmen adaylarının yaratıcılık boyutunda kendilerini değerlendirmeleri |
|
Düz Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
|
2 |
Yarım bırakılan bir hikayeyi bireysel olarak tamamlama |
etkinlik hazırlama |
yaratıcı yazma |
|
3 |
Yarım bırakılan bir hikayeyi grup olarak tamamlama |
etkinlik hazırlama |
yaratıcı yazma |
|
4 |
Grup olarak geçmişteki bir masalı günümüze uyarlama ve yarım bırakılan bir hikayeyi tamamlama |
etkinlik hazırlama |
yaratıcı yazma |
|
5 |
Verilen bir fotoğrafa ilişkin grupla birlikte öykü oluşturma |
etkinlik hazırlama |
yaratıcı yazma |
|
6 |
Verilen bir resme ilişkin grupla birlikte öykü oluşturma |
etkinlik hazırlama |
yaratıcı yazma |
|
7 |
Okunan bir şiirden yola çıkarak bir dörtlük yazma ve besteleme |
|
yaratıcı yazma |
|
8 |
Vize |
etkinlik dosyası hazırlama |
etkinlik dosyası sunum |
|
9 |
Bir müzik parçasından yola çıkarak bireysel olarak hikaye yazma |
etkinlik hazırlama |
yaratıcı yazma |
|
10 |
Gazete küpürlerinden yola çıkarak bir gazete oluşturma |
etkinlik hazırlama |
yaratıcı yazma, |
|
11 |
Artık materyalleri kullanarak orijinal bir ürün tasarlama ve ürüne ilişkin afiş hazırlama |
etkinlik hazırlama |
yaratıcı ürün oluşturma |
|
12 |
Artık materyalleri kullanarak orijinal bir ürün tasarlama ve ürüne ilişkin afiş hazırlama |
etkinlik hazırlama |
yaratıcı ürün oluşturma |
|
13 |
Bir çizgiden yola çıkarak resimler tamamlama ve bu resimleri kullanarak hikaye oluşturma |
etkinlik hazırlama |
yaratıcı yazma |
|
14 |
Bir çizgiden yola çıkarak resimler tamamlama ve bu resimleri kullanarak hikaye oluşturma |
etkinlik hazırlama |
yaratıcı yazma |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
|
Soru-cevap, Tartışma |
|
16/17 |
Final |
etkinlik dosyası hazırlama |
etkinlik dosyası sunum |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
0 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
1 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
0 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
4 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
4 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
0 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|