|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dil Gelişimi Ve Etkinlikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
OSC211 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU DERETARLA GÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çocuğun gelişim özelliklerini tanımlar. Çocuğun dil gelişim özelliklerini tanımlar. İletişim, dil ve konuşmayı ayırt eder. Dil gelişimini etkileyen faktörleri açıklar. Dil gelişimi ile algı arasındaki ilişkiyi açıklar. Dil gelişimi ile dikkat kontrolü arasındaki ilişkiyi açıklar. Dil gelişimi ile ilgili kuramları karşılaştırır. Dilin öğelerini açıklar. Dil gelişimini destekleyecek etkinlikler hazırlar. Dil gelişiminde ailenin etkisini belirtir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çocuğun gelişimini ve dil gelişimini bilmek, dil gelişimini destekleyecek etkinlikleri hazırlamak, dilin öğelerini, dil gelişim dönemlerini ve dil gelişim kuramları hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste dil gelişiminin dönemleri, dilin öğeleri, dil gelişim kuramları anlatılarak, çocukların dil gelişimini destekleyecek etkinliklerin hazırlanması sağlanmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Okulöncesi dönemde çocuğun gelişim özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Okulöncesi dönemde çocuğun dil gelişimi özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
İletişim, dil ve konuşmanın tanımlanması |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Dil gelişimini etkileyen faktörler |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Dikkat kontolü ve dil gelişimi |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Algı ve dil gelişimi |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Dil gelişimi ile ilgili kuramlar |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara Sınav hazırlığı |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Dil gelişimi ile ilgili kuramlar |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
|
10 |
Dil gelişim dönemleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Dil gelişiminin öğeleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Normal dil gelişimi gösteren çocuğun izlenmesi ve değerlendirilmesi |
Araştırma, bireysel çalışma |
Örnek olay, tartışma |
|
13 |
Çocuğun dil gelişiminde ailenin etkisi |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, araştırma |
Tartışma, bireysel çalışma |
|
14 |
Dil gelişimini destekleyecek etkinlik örnekleri hazırlama |
Bireysel ve grup çalışması |
Bireysel çalışma, grup çalışması |
|
15 |
Dil gelişimini destekleyecek etkinlik örnekleri hazırlama |
Bireysel ve grup çalışması |
Bireysel çalışma, grup çalışması |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dönmez Baykoç, N. , Dinçer, Ç., Dereobalı, N. ( 1993). Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Ya-pa yayınları, Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
2 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
3 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
4 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
0 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
4 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
2 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
1 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
2 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
1 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
3 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
2 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
9 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|