Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Dil Gelişimi Ve Etkinlikleri

Dersin Kodu : OSC211

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU DERETARLA GÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çocuğun gelişim özelliklerini tanımlar.
Çocuğun dil gelişim özelliklerini tanımlar.
İletişim, dil ve konuşmayı ayırt eder.
Dil gelişimini etkileyen faktörleri açıklar.
Dil gelişimi ile algı arasındaki ilişkiyi açıklar.
Dil gelişimi ile dikkat kontrolü arasındaki ilişkiyi açıklar.
Dil gelişimi ile ilgili kuramları karşılaştırır.
Dilin öğelerini açıklar.
Dil gelişimini destekleyecek etkinlikler hazırlar.
Dil gelişiminde ailenin etkisini belirtir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çocuğun gelişimini ve dil gelişimini bilmek, dil gelişimini destekleyecek etkinlikleri hazırlamak, dilin öğelerini, dil gelişim dönemlerini ve dil gelişim kuramları hakkında bilgi sahibi olmaktır.

Dersin İçeriği : Bu derste dil gelişiminin dönemleri, dilin öğeleri, dil gelişim kuramları anlatılarak, çocukların dil gelişimini destekleyecek etkinliklerin hazırlanması sağlanmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Okulöncesi dönemde çocuğun gelişim özellikleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
2 Okulöncesi dönemde çocuğun dil gelişimi özellikleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
3 İletişim, dil ve konuşmanın tanımlanması Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
4 Dil gelişimini etkileyen faktörler Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
5 Dikkat kontolü ve dil gelişimi Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
6 Algı ve dil gelişimi Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
7 Dil gelişimi ile ilgili kuramlar Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav hazırlığı Yazılı Sınav
9 Dil gelişimi ile ilgili kuramlar Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma, örnek olay
10 Dil gelişim dönemleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
11 Dil gelişiminin öğeleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
12 Normal dil gelişimi gösteren çocuğun izlenmesi ve değerlendirilmesi Araştırma, bireysel çalışma Örnek olay, tartışma
13 Çocuğun dil gelişiminde ailenin etkisi Konu ile ilgili kaynakların okunması, araştırma Tartışma, bireysel çalışma
14 Dil gelişimini destekleyecek etkinlik örnekleri hazırlama Bireysel ve grup çalışması Bireysel çalışma, grup çalışması
15 Dil gelişimini destekleyecek etkinlik örnekleri hazırlama Bireysel ve grup çalışması Bireysel çalışma, grup çalışması
16/17 Final Sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Dönmez Baykoç, N. , Dinçer, Ç., Dereobalı, N. ( 1993). Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Ya-pa yayınları, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 2
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 3
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 4
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 0
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 0
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 4
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 2
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 1
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 0
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 1
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 3
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 2
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 9 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4