|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Etkili İletişim |
|
Dersin Kodu |
: |
OGK305 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YAŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel iletişim kavramlarını açıklar İletişim çatışmalarını analiz eder ve çözümler Kişiler arası iletişimde etkili dinleme ve geribildirim verme becerisine sahiptir. Karşısındaki bireyin beden dilini okuyabilir ve kendi beden dilini etkili kullanabilir Etkili bir öğrenme için sağlıklı bir sınıf ortamı oluşturur Aileler ve okul çevresiyle işbirliğine dayalı iletişim kurabilir. Toplum önünde etkili konuşabiir. Empati kurabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin kişilerarası iletişim becerilerini ve insan ilişkilerine yönelik içgörülerini geliştirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim unsurları ve özellikleri, temel iletişim becerileri (etkili dinleme ve geribildirim, kendini açma, ifade etme vb.), kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimde çatışma ve önlenmesi, beden dilinin iletişimdeki yeri ve kullanımı, çocuklarla etkili iletişim kurma becerileri, toplumsal iletişim becerileri (önyargılar, empati, çekingenlik, insanları etkileme toplum önünde konuşama ve görüşme yapma becerileri). |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriğini tanıtma |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Tartışma |
|
2 |
İletişim tanımı ve temel kavramlar |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Tartışma |
|
3 |
Etkili iletişimi etkileyen faktörler ve iletişim engelleri |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
TartışmaKüçük Grup Tartışması |
|
4 |
İletişim çatışmaları ve çatışma çözme becerileri
|
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
TartışmaKüçük Grup Tartışması |
|
5 |
İletişim çatışmaları ve çatışma çözme becerileri
|
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Tartışma, Rol Yapma / Drama |
|
6 |
Sınıfta etkili iletişim |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
TartışmaKüçük Grup Tartışması |
|
7 |
Anne babalarla iletişim |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Tartışma, Rol Yapma / Drama |
|
8 |
vize |
sınava hazırlık |
yazılı ve test |
|
9 |
İletişim çatışmaları ve çatışma becerileri |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Tartışma, Rol Yapma / Drama |
|
10 |
Dinleme ve kendini açma ve empati
|
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Tartışma, Rol Yapma / Drama |
|
11 |
Beden dili ve sözsüz iletişim |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Tartışma, Rol Yapma / Drama |
|
12 |
insanları etkileme becerileri ve görüşme teknikleri |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Tartışma, Rol Yapma / Drama |
|
13 |
Kişilerarası ilişkilerde kuramsal yaklaşım ve modeller |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
TartışmaKüçük Grup Tartışması |
|
14 |
Kişilerarası ilişkilerde kuramsal yaklaşım ve modeller |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
TartışmaKüçük Grup Tartışması |
|
15 |
ödevlerin paylaşımı ve genel değerlendirme |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
TartışmaKüçük Grup Tartışması |
|
16/17 |
final |
sınava hazırlık |
yazılı ve test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dökmen, Ü. (206) İletişim Çatışmaları ve Empati. Sistem Yayıncılık: Ankara
Cüceloğlu, D. (1998) Yeniden insan insana. Remzi Kitabevi: İstanbul
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
2 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
0 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
3 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
3 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
0 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
3 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
2 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
0 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
8 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|