Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Psikoloji

Dersin Kodu : O- 105

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN ÖZGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Psikolojinin tanımını, çalışma alanlarını ve yöntemlerini bilir ve açıklar
Mesleki ve günlük yaşamlarında yapacakları değerlendirmelerde bu bilim dalının verilerini bilir, keşfeder, değerlendirir ve karşılaştırır
Mesleki ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları psikolojik bakış açısı kullanarak değerlendirir ve çözer

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Psikolojiyi, psikolojinin çalışma alanlarını, tarihini, psikolojik kuramları ve kavramları tanıtarak katılımcıların mesleki ve günlük yaşamlarında yapacakları değerlendirmelerde bu bilim dalının verilerini bilmelerini, keşfetmelerini, değerlendirmelerini, karşılaştırmalarını ve problem çözmeye dönük kullanmaları için temel oluşturmak.

Dersin İçeriği : Psikolojinin tanımı, psikoloji tarihi, psikolojinin alanları (sosyal psikoloji, klinik psikoloji, eğitim psikolojisi vs.), psikoloji kuramları (davranışçı kuramlar, bilişsel kuramlar, varoluşçu kuram vb.), psikolojinin biyolojik temelleri, zeka ve kuramları, duyum ve algılama, bellek, kişilik ve kuramları, normal dışı davranışlar, güdülenme, heyecan, savunma mekanizmaları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, Ders İçerik, Amaç ve Gerekliliklerinin Tanıtımı - Anlatım, Tartışma, Sunum
2 Psikolojide Farklı Yaklaşımlar, Psikolojinin Kapsamı Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Çözülmesi Anlatım, Tartışma, Sunum
3 Psikolojide Araştırma Yöntemleri Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Çözülmesi Anlatım, Tartışma, Sunum, Uygulama
4 Davranışın Biyolojik Temelleri Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Çözülmesi Anlatım, Tartışma, Sunum
5 Duyum ve Algılama Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Çözülmesi Anlatım, Tartışma, Sunum
6 Klasik ve Edimsel Koşullama Yoluyla Öğrenme Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Çözülmesi Anlatım, Tartışma, Sunum, Uygulama
7 Bilişsel ve Model Alma Yoluyla Öğrenme Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Çözülmesi Anlatım, Tartışma, Sunum
8 Ara sınav Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmei -
9 Bellek, Bellek Türleri ve Özellikleri Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Çözülmesi Anlatım, Tartışma, Sunum, Uygulama
10 Bilişsel Alan, Dil ve Kavram Oluşturma Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Çözülmesi Anlatım, Tartışma, Sunum
11 Problem Çözme Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Çözülmesi Anlatım, Tartışma, Sunum, Uygulama
12 Güdülenme Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Çözülmesi Anlatım, Tartışma, Sunum
13 Yaşam Boyu Gelişim Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Çözülmesi Anlatım, Tartışma, Sunum
14 Kişilik ve Kişilik Kuramları Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Çözülmesi Anlatım, Tartışma, Sunum
15 Benlik Kuramları, Özellik Yaklaşımı ve Öğrenilmiş Bir Davranış Olarak Kişilik Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Çözülmesi Anlatım, Tartışma, Sunum
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmei -


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Cüceloğlu, D. (2010). İnsan ve davranışı: Psikolojinin temel kavramları. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 1
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 3
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 5
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 4
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 4
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 1
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 4
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 5
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 2
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 4
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 5
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 5
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 89
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.56
Dersin AKTS Kredisi: 4