|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İnsan Anatomisi Ve Fizyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
O- 103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÖZKAN OĞUZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnsan anatomik yapısını tanımlamada kullanılacak terminolojiyi bilmek Hareket Sisteminin anatomik ve fizyolojik yapısını bilmek Dolaşım sisteminin anatomik ve fizyolojik yapısını kavramak Solunum sisteminin anatomik ve fizyolojik yapısını bilmek Sindirim sisteminin anatomik ve fizyolojik yapısını bilmek Boşaltım sisteminin anatomik ve fizyolojik yapısını bilmek Sinir sisteminin anatomik ve fizyolojik yapısını bilmek Endokrin sisteminin anatomik ve fizyolojik yapısını bilmek Duyu organlarının anatomik ve fizyolojik yapısını bilmek Üreme sisteminin anatomik ve fizyolojik yapısını bilmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnsan vücudunun özelliklerini anatomik ve fonkiyonel açıdan incelemek. Ayrıca bu inceleme sonucunda hem okul öncesi hemde okul çağı çocuklarındaki ve erişkinlerdeki bireysel farklılıkları ayırt etmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Anatomiye ve Fizyolojiye Giriş, Kemikler, Eklemler, Kaslar, Dolaşım Sistemi, Solunum Sistemi, Sindirim Sistemi, Üriner Sistemi, Sinir Sistemi, Endokrin Sistem, duyu Organları, Üreme Sistemi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Okul öncesi öğretmenliği dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Anatomi ve Fizyolojiye Giriş |
Anatomi ders notunun okunması |
Power Point ile sunum ve animasyon gösterimi |
|
2 |
Hareket Sistemi 1 |
Anatomi ders notunun okunması |
Power Point ile sunum ve animasyon gösterimi |
|
3 |
Hareket Sistemi 2 |
Anatomi ders notunun okunması |
Power Point ile sunum ve animasyon gösterimi |
|
4 |
Dolaşım Sistemi 1 |
Anatomi ders notunun okunması |
Power Point ile sunum ve animasyon gösterimi |
|
5 |
Dolaşım Sistemi 2 |
Anatomi ders notunun okunması |
Power Point ile sunum ve animasyon gösterimi |
|
6 |
Solunum Sistemi 1 |
Anatomi ders notunun okunması |
Power Point ile sunum ve animasyon gösterimi |
|
7 |
Solunum Sistemi 2 |
Anatomi ders notunun okunması |
Test sınavı |
|
8 |
Ara sınav |
Anatomi ders notunun okunması |
Test sınavı |
|
9 |
Sinir Sistemi |
Anatomi ders notunun okunması |
Power Point ile sunum ve animasyon gösterimi |
|
10 |
Endokrin Sistem |
Anatomi ders notunun okunması |
Power Point ile sunum ve animasyon gösterimi |
|
11 |
Duyu Organları1 |
Anatomi ders notunun okunması |
Power Point ile sunum ve animasyon gösterimi |
|
12 |
Duyu Organları2 |
Anatomi ders notunun okunması |
Power Point ile sunum ve animasyon gösterimi |
|
13 |
Erkek Üreme Sistemi |
Anatomi ders notunun okunması |
Power Point ile sunum ve animasyon gösterimi |
|
14 |
Kadın Üreme Sistemi |
Anatomi ders notunun okunması |
Power Point ile sunum ve animasyon gösterimi |
|
15 |
Ödev sunumu |
Anatomi ders notunun okunması |
Power Point ile sunum |
|
16/17 |
Final |
Anatomi ders notunun okunması |
Test sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi Ders Notu, Prof. Dr. Özkan OĞUZ
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
4 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
2 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
3 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
0 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
3 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
1 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|