|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okulöncesi Eğitime Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
O- 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ŞULE ERDEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okul Öncesi Eğitimi ile ilgili temel kavramları açıklar Okul Öncesi Eğitiminin Dünya´da ve Türkiye´deki tarihçesini açıklar Okul Öncesi Eğitimi ile ilgili kuramcıları ve yaklaşımları açıklar Okul Öncesi Eğitim kurumlarının fiziki koşullarının niteliği ile Okul Öncesi Eğitim kurumlarında çalışan personelin niteliğini tartışır Okul Öncesi dönem çocuklarının karşılaştıkları kitle iletişim araçlarının önemini tartışır Çocuk haklarının önemini açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Erken çocukluktaki emel yaklaşımları ve prensipleri, eğitim çevrelerini, temel becerilerin gelişimini, kitle iletişim araçlarının önemini, okul-aile işbirliğinin önemini açıklar ve tartışır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Erken çocukluktaki emel yaklaşımları ve prensipleri, eğitim çevrelerini, temel becerilerin gelişimini, kitle iletişim araçlarının önemini, okul-aile işbirliğinin önemini açıklar ve tartışır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Okul Öncesi Eğitimin tanımı, kapsamı ve önemini açıklar |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
2 |
Okul Öncesi Eğitiminin Dünya´daki tarihçesi |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
3 |
J.J. Rousseau´nun "Emilie" kitabı hakkında tartışma |
Emilie kitabının okunmuş olması |
Örnek olay, Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
4 |
Okul Öncesi Eğitimin Türkiye´deki tarihçesi |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
5 |
Günümüzde okul öncesi eğitimde etkin olan görüşleri açıklama |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
6 |
Neil´in "Bir Eğitim Mucizesi" kitabı hakkında tartışma |
Bir Eğitim Mucizesi kitabının okunmuş olması |
Örnek olay, Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
7 |
Günümüzde okul öncesi eğitimde etkin olan yaklaşımları açıklama |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
8 |
Ara sınav |
Önceden sınava hazırlanma |
sınav ve öğrenci porfolyoları |
|
9 |
Okul Öncesi Eğitim kurumlarında personeli tartışma |
Öğretmen, Yönetici ile görüşme yapması |
Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
10 |
Axline´nin "Benliğini Arayan Çocuk" kitabını tartışma |
Benliğini Arayan Çocuk kitabını okunmuş olması |
Örnek olay Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
11 |
Okul Öncesi Eğitim kurumlarının (okulun dış alanlarını) fiziki koşullarını tartışma |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
12 |
Okul Öncesi Eğitim kurumlarının (okulun iç alanlarını ör. sınıflar gibi) fiziki koşullarını tartışma |
Kurumların fiziki koşullarını gözlemleme |
Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
13 |
Russell´ın "Eğitim Üzerine" kitabını tartışma |
Eğitim Üzerine kitabının okunmuş olması |
Örnek olay, Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
14 |
Okul Öncesi dönem çocukları için kitle iletişim araçlarının önemini açıklama |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınas |
|
15 |
Çocuk haklarının önemini açıklama |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final |
Final sınavına hazırlanma |
sınav ve öğrenci portfolyoları |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Poyraz, H. ve Dere, H. (2001) Okulöncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri, Anı yayıncılık
Tümkaya, S. ve Gülaçtı, F. (2010). Erken Çocukluk Eğitimi, Nobel yayınları
Axline, V. (1986). Benliğini Arayan Çocuk, Erken Çocuk Kulubü Yayınları
Russell, B. (2005). Eğitim Üzerine, İlya yayınları
Haktanır, G. (2007). Okul Öncesi Eğitime Giriş, Anı yayıncılık
Onur, B. (2005). Türkiye´de Çocukluğun Tarihçesi, İmge Kitapevi.
Rousseau, J.J. (2000) Emile, Babil yayınları
Neil, A.S () Bir Eğitim Mucizesi, Baki Kitapevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
1 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
1 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
5 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
0 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
1 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
4 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
2 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
1 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
1 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
5 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
2 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
5 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
0 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
3 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|