Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Araştırma Projesi II |
|
Dersin Kodu |
: |
O 404 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN ÖZGÜN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Araştırma için bir problem belirler ve problemi sınırlandırarak ifade eder. Araştırma için uygun literatür tarama yöntem ve tekniklerini kullanır. Araştırma amaçlarını hipotez ya da soru cümlesi olarak yazar. Araştırmada sınırlılıkları belirler. Sosyal bilimlerde kullanılan araştırma modellerini açıklar ve karşılaştırır. Belirlenen probleme uygun araştırma modelini seçer. Sosyal bilim araştırmalarında kullanılan veri toplama yollarını açıklar ve kullanır. Araştırma problemi ve amaçlarına uygun örneklem alır. Araştırma bulgularını uygun biçimde düzenler, sunar ve açıklar. Araştırma sonuçlarını yorumlar ve tartışır. Araştırma raporunu kurallara uygun olarak yazar. Bilimsel araştırmada etik kurallara uyar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MB 403 Rehberlik
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin öncelikli amacı öğrencilerin bilimsel özgün bir araştırma planlaması, uygulaması ve raporlaştırması becerilerini kazandırmaktır. Böylece öğrenciler durum ve olayları farklı bakış açılarından değerlendirerek bilimsel çözüm önerileri sunabileceklerdir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Veri girişi, verilerin temizlenmesi, verilerin analizi, bulguların tartışılması ve yorumlanması, bulguların yazımı, raporlaştırma ve sunum. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim elemanı ofisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dönemin planlanması |
Yok |
Tartışma |
|
2 |
Veri girişi |
Veri girişi yollarının incelenmesi |
Tartışma |
|
3 |
Veri girişi |
Veri girişi yollarının incelenmesi |
Tartışma |
|
4 |
Verilerin ayıklanması |
Analiz yöntemlerinin incelenmesi |
Sunu ve tartışma |
|
5 |
Verilerin analiz edilmesi |
Analiz yöntemlerinin incelenmesi |
Sunu ve tartışma |
|
6 |
Verilerin analiz edilmesi
|
Analiz yöntemlerinin incelenmesi |
Sunu ve tartışma |
|
7 |
Bulguların yazılması |
Raporlaştırma kurallarının incelenmesi |
Sunu ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık ve konuların tekrarı |
|
|
9 |
Bulguların yazılması
|
Raporlaştırma kurallarının incelenmesi |
Sunu ve tartışma |
|
10 |
Bulguların yorumlanması ve tartışılması |
İlgili literatür ve kuramların incelenmesi |
Sunu ve tartışma |
|
11 |
Bulguların yorumlanması ve tartışılması
|
İlgili literatür ve kuramların incelenmesi |
Sunu ve tartışma |
|
12 |
Araştırmanın raporu taslağının çıkarılması |
Raporlaştırma ve bilimsel yazım kurallarının incelenmesi |
Sunu ve tartışma |
|
13 |
Araştırmanın raporunun yazılması |
Raporlaştırma ve bilimsel yazım kurallarının incelenmesi |
Sunu ve tartışma |
|
14 |
Araştırmanın raporunun yazılması |
Raporlaştırma ve bilimsel yazım kurallarının incelenmesi |
Sunu ve tartışma |
|
15 |
Araştırmanın raporunun yazılması |
Raporlaştırma ve bilimsel yazım kurallarının incelenmesi |
Sunu ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık ve konuların tekrarı |
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
1 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
1 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
3 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
3 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
5 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
3 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
4 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
3 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
3 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
2 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
5 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
5 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
1 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
5 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
4 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
4 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|