Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Araştırma Projesi II

Dersin Kodu : O 404

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN ÖZGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Araştırma için bir problem belirler ve problemi sınırlandırarak ifade eder.
Araştırma için uygun literatür tarama yöntem ve tekniklerini kullanır.
Araştırma amaçlarını hipotez ya da soru cümlesi olarak yazar.
Araştırmada sınırlılıkları belirler.
Sosyal bilimlerde kullanılan araştırma modellerini açıklar ve karşılaştırır.
Belirlenen probleme uygun araştırma modelini seçer.
Sosyal bilim araştırmalarında kullanılan veri toplama yollarını açıklar ve kullanır.
Araştırma problemi ve amaçlarına uygun örneklem alır.
Araştırma bulgularını uygun biçimde düzenler, sunar ve açıklar.
Araştırma sonuçlarını yorumlar ve tartışır.
Araştırma raporunu kurallara uygun olarak yazar.
Bilimsel araştırmada etik kurallara uyar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MB 403 Rehberlik

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin öncelikli amacı öğrencilerin bilimsel özgün bir araştırma planlaması, uygulaması ve raporlaştırması becerilerini kazandırmaktır. Böylece öğrenciler durum ve olayları farklı bakış açılarından değerlendirerek bilimsel çözüm önerileri sunabileceklerdir.

Dersin İçeriği : Veri girişi, verilerin temizlenmesi, verilerin analizi, bulguların tartışılması ve yorumlanması, bulguların yazımı, raporlaştırma ve sunum.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim elemanı ofisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dönemin planlanması Yok Tartışma
2 Veri girişi Veri girişi yollarının incelenmesi Tartışma
3 Veri girişi Veri girişi yollarının incelenmesi Tartışma
4 Verilerin ayıklanması Analiz yöntemlerinin incelenmesi Sunu ve tartışma
5 Verilerin analiz edilmesi Analiz yöntemlerinin incelenmesi Sunu ve tartışma
6 Verilerin analiz edilmesi Analiz yöntemlerinin incelenmesi Sunu ve tartışma
7 Bulguların yazılması Raporlaştırma kurallarının incelenmesi Sunu ve tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlık ve konuların tekrarı
9 Bulguların yazılması Raporlaştırma kurallarının incelenmesi Sunu ve tartışma
10 Bulguların yorumlanması ve tartışılması İlgili literatür ve kuramların incelenmesi Sunu ve tartışma
11 Bulguların yorumlanması ve tartışılması İlgili literatür ve kuramların incelenmesi Sunu ve tartışma
12 Araştırmanın raporu taslağının çıkarılması Raporlaştırma ve bilimsel yazım kurallarının incelenmesi Sunu ve tartışma
13 Araştırmanın raporunun yazılması Raporlaştırma ve bilimsel yazım kurallarının incelenmesi Sunu ve tartışma
14 Araştırmanın raporunun yazılması Raporlaştırma ve bilimsel yazım kurallarının incelenmesi Sunu ve tartışma
15 Araştırmanın raporunun yazılması Raporlaştırma ve bilimsel yazım kurallarının incelenmesi Sunu ve tartışma
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık ve konuların tekrarı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bu ders farklı öğretim elemanlarının danışmanlığında yürütüldüğü için her araştırma grubu için ayrı bir kaynakça bulunmaktadır.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 1
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 1
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 3
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 3
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 5
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 3
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 4
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 3
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 2
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 5
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 1
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 5
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 1
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 5
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 4
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 4
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 127
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.08
Dersin AKTS Kredisi: 5