|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Araştırma Projesi I |
|
Dersin Kodu |
: |
O 403 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN ÖZGÜN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Özgün bir araştırma planlar Araştırmanın literatürünü araştırır ve oluşturur Araştırmanın yöntem bölümünü yazarak tamamlar Araştırmanın yöntemine uygun şekilde verilerini toplar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Okul öncesi eğitim ile ilgili çeşitli konularda özgün bir bilimsel araştırma projesi planlama, veri toplama, yapılan çalışmaları raporlaştırma becerileri amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Belirlenen araştırma konusu ile ilgili literatür çalışması ve tartışma, belirlenen araştırma konusu ile ilgili literatür çalışmasının raporlaştırılması, belirlenen araştırma konusu ile ilgili araştırmanın planlanması, planlanan araştırma ile ilgili uygulama, toplanan verilerin analiz süreci, analiz edilen verileri raporlaştırma, araştırmanın sunumu. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim elemanı ofisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse ve dersin koşullarına giriş |
Yok |
Anlatım, Sunu, Tartışma |
|
2 |
Okul öncesi döneme özgü bir araştırma konusu belirlenmesi |
Tez ve araştırma makalelerinin incelenmesi |
Anlatım, Sunu, Tartışma |
|
3 |
Araştırma probleminin netleştirilmesi |
Tez ve araştırma makalelerinin incelenmesi |
Anlatım, Sunu, Tartışma |
|
4 |
Araştırma problemine dönük literatür taraması yapılması |
Tez ve araştırma makalelerinin incelenmesi |
Anlatım, Sunu, Tartışma |
|
5 |
Araştırma problemine dönük literatür taraması yapılması |
Tez ve araştırma makalelerinin incelenmesi |
Anlatım, Sunu, Tartışma |
|
6 |
Araştırma problemine dönük literatür taraması yapılması |
Tez ve araştırma makalelerinin incelenmesi |
Anlatım, Sunu, Tartışma |
|
7 |
Araştırma önerisinin hazırlanması
|
Tez, araştırma makaleleri ve projelerin incelenmesi |
Anlatım, Sunu, Tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
|
|
9 |
Araştırma model ve veri toplama sürecinin netleştirilmesi |
Araştırmaların yöntem ve veri toplama araçlarının incelenmesi |
Anlatım, Sunu, Tartışma |
|
10 |
Veri toplama araçlarının oluşturulması/uyarlanması |
Veri toplama araçlarının incelenmesi |
Anlatım, Sunu, Tartışma |
|
11 |
Araştırmanın yürütüleceği örneklem grubuna ulaşılması |
Gerekli izinlerin alınması |
Sunu ve tartışma |
|
12 |
Araştırma verilerinin toplanması |
Veri toplama araçlarının basılması ve aydınlatılmış onam alınması |
Sunu ve tartışma |
|
13 |
Araştırma verilerinin toplanması |
Veri toplama araçlarının dağıtılması ve toplanması |
Sunu ve tartışma |
|
14 |
Araştırma verilerinin toplanması |
Veri toplama araçlarının dağıtılması ve toplanması |
Sunu ve tartışma |
|
15 |
Araştırma verilerinin toplanması |
Veri toplama araçlarının dağıtılması ve toplanması |
Sunu ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bu ders farklı öğretim elemanlarının danışmanlığında yürütüldüğü için her araştırma grubu için ayrı bir kaynakça bulunmaktadır.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
1 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
1 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
4 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
3 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
5 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
1 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
3 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
3 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
2 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
2 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
5 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
5 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
2 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
5 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
4 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
3 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 127 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|