|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fen Eğitimi |
|
Dersin Kodu |
: |
O 308 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. DURMUŞ ASLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okul öncesi dönemde fen eğitiminin yerini ve önemini bilir Çocukta kavram gelişiminin nasıl meydana geldiğini ve kavram eğitiminin nasıl verilmesi gerektiğini açıklar Çocukta bilişsel gelişime ilişkin teorilerini açıklar Bilimsel süreç becerilerini açıklar Okul öncesi dönem çocukları için hazırlanan fen eğitimi ile ilgili materyalleri eleştirel bir gözle ele alır Çocukta kavram gelişiminin nasıl meydana geldiğini açıklar Okul öncesi dönem fen eğitiminde ele alınması önerilen kavramları bilir Okul öncesi fen eğitiminde yaygın olarak kullanılan yöntem ve teknikleri bilir ve uygular Günlük planda fen etkinliklerini planlar, uygular ve değerlendirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adaylarının okul öncesi eğitimde fen eğitiminin yeri, önemi ve kapsamı ile ilgili bilgi ve uygulama becerisine sahip olması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Okul öncesi dönemde fen eğitiminin önemi, okul öncesi eğitim programında fen eğitiminin yeri, çocukta kavram gelişimi ve eğitimi, okul öncesi eğitimde ele alınması önerilen fen kavramları, bilimsel süreç becerileri, okul öncesi dönem öğrencileri için hazırlanan fen eğitimi ile ilgili materyallerin incelenmesi, okul öncesi dönemde fen eğitiminde yaygın olarak kullanılan yöntem ve teknikler, günlük planda fen etkinliklerinin planlanması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik ve saha |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin kapsamı ve içeriği |
|
Tartışma |
|
2 |
Okul öncesi dönemde fen eğitiminin önemi, okul öncesi eğitim programında fen eğitiminin yeri ve öğretmene düşen görevler
|
Aktaş Arnas, Y., Aslan, D., & Günay Bilaloğlu, R. (2007) |
Tartışma |
|
3 |
Okul öncesi fen etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi |
Aktaş Arnas, Y., Aslan, D., & Günay Bilaloğlu, R. (2007) |
Tartışma |
|
4 |
Çocukta bilişsel gelişime ilişkin teoriler |
Aslan, D., & Günay Bilaloğlu, R. (2012). |
Tartışma |
|
5 |
Okul öncesi dönemde kavram gelişimi ve eğitimi |
Aslan, D., & Günay Bilaloğlu, R. (2012). |
Tartışma, küçük grup uıygulaması |
|
6 |
Bilimsel süreç becerileri |
Akman, B., Uyanık Balat, G., & Şahin, T. (2010) |
Tartışma, küçük grup uıygulaması |
|
7 |
Bilimsel süreç becerileri |
Akman, B., Uyanık Balat, G., & Şahin, T. (2010) |
Tartışma, küçük grup uıygulaması |
|
8 |
Vize |
|
vize |
|
9 |
Okul öncesi dönemde fen eğitimi için hazırlanan materyallerin incelenmesi |
Şimşek, N., & Çınar, Y. (2008) |
Tartışma, küçük grup uıygulaması |
|
10 |
Okul öncesi eğitimde ele alınması önerilen fen kavramları |
Şimşek, N., & Çınar, Y. (2008) |
Tartışma, küçük grup uıygulaması |
|
11 |
Okul öncesi fen eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
|
Kandır, A., Can Yaşar, M., & Tuncer, N. (2010) |
büyük grup uygulaması, tartışma |
|
12 |
Alan gezisi
|
Aktaş Arnas, Y., Aslan, D., & Günay Bilaloğlu, R. (2007) |
alan gezisi |
|
13 |
deney |
Aktaş Arnas, Y., Aslan, D., & Günay Bilaloğlu, R. (2007) |
deney, |
|
14 |
Proje ve analoji
|
Aktaş Arnas, Y., Aslan, D., & Günay Bilaloğlu, R. (2007) |
tartışma küçük grup uygulaması |
|
15 |
genel değerlendirme |
|
tartışma küçük grup uygulaması |
|
16/17 |
final |
|
final |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Aktaş Arnas, Y., Aslan, D., & Günay Bilaloğlu, R. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Vize Yayıncılık.
Aslan, D., & Günay Bilaloğlu, R. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Matematik ve Fen Etkinlikleri (ed. Y. Aktaş Arnas). Ankara: Vize Yayıncılık.
Akman, B., Uyanık Balat, G., & Şahin, T. (2010). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi
Şimşek, N., & Çınar, Y. (2008). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Kandır, A., Can Yaşar, M., & Tuncer, N. (2010). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. İstanbul: Morpa Yayınevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
5 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
1 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
5 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
4 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
2 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
0 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
3 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
5 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
1 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
2 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
0 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 94 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|