|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Görsel Sanatlar Eğitimi |
|
Dersin Kodu |
: |
O 307 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. KAZIM ARTUT Öğr.Gör. HAKAN DEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
(Sanat tarihi, Estetik, Eleştiri, Uygulama) Çocuğun sanatsal gelişim düzeyleri, sanat eğitiminin çocuğun gelişimine etkisi. Çocuk resimlerinin karakteristik özelliklerinin incelenmesi, Çocuğun sanatsal yaratıcılık özelliklerinin incelenmesi. Öğretmen adaylarının sanat öğretimi ve bireysel sanatsal gelişimlerine yönelik çeşitli atölye uygulamalarının gerçekleştirilmesi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Görsel sanatlar eğitimi dersi ile;
Sanatın tarihsel gelişim sürecinin incelenmesi.
Okul öncesi dönem çocuklarında sanatsal gelişim düzeylerinin incelenmesi ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar planlanmıştır.
Adayların sanat öğretimine yönelik formasyon kazanması amaçlanmıştır.
Uygulamalarda sanatsal özgünlük, yaratıcılık ve teknik beceri kazandırılması amaçlanmıştır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Sanat ve estetik kavramlarına giriş,
Sanatın tarihsel gelişiminin incelenmesi
Okulöncesinde sanat nasıl öğretilir, yaratıcılık nasıl gelişir?
Çocuğun sanatsal gelişim basamakları nasıl oluşur?
Deneysel, atölye çalışmaları
İki ve üç boyutlu sanatsal etkinliklerin gerçekleştirilmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sanat eğitimi dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sanat nedir(Sanat Tarihi, Estetik, Eleştiri, Uygulama)Çocuğun sanatsal gelişimi |
Önerilen kaynakların araştırılması. |
Düz anlatım-tartışma-gösterim |
|
2 |
Okul Öncesinde Resim Eğitimi Nasıl Olmalı? |
Önerilen kaynakların okunması. |
Düz anlatım-tartışma-gösterim |
|
3 |
Okul Öncesinde Resim Eğitiminin Çocuğun Duygusal ve Sosyal gelişimine Etkisi |
Önerilen kaynakların okunması. |
Düz anlatım-tartışma-gösterim |
|
4 |
Okul Öncesinde Çocuğun Sanatsal gelişim Düzeyine Genel Bakış. |
Önerilen kaynakların okunması. |
Düz anlatım-tartışma-gösterim |
|
5 |
Çocuk Resimlerinde Görülen Bazı Ortak Özellikler. |
Önerilen kaynakların okunması. |
Düz anlatım-tartışma-gösterim |
|
6 |
Çocuk ve Sanatsal Yaratıcılık, |
Önerilen kaynakların okunması. |
Düz anlatım-tartışma-gösterim |
|
7 |
Çocuk resimleri nasıl incelenir? |
Önerilen kaynakların okunması. |
Düz anlatım-tartışma-gösterim |
|
8 |
Ara sınav (Vize) |
|
Düz anlatım-tartışma-gösterim |
|
9 |
Okul Öncesinde Sanat Etkinlikleri (Araç-gereç, derslikler ve tutumlar) |
Kullanılacak araç-gereçlerin araştırılması |
Atölye etkinlikleri |
|
10 |
Uygulama Hazırlıkları (Araç-gereç tanımı, uygulamalar ile ilgili bilgilendirme) |
Araç-gereçlerin hazırlanması |
Atölye etkinlikleri |
|
11 |
Renk Bilgisi (ana, ara, 3. renkler, Renk çemberi çizimi) |
Araç-gereçlerin hazırlanması |
Atölye etkinlikleri |
|
12 |
1.Natürmort 2.obje etüt 3.modelden çalışmalar (seçmeli konular). |
Araç-gereçlerin hazırlanması |
Atölye etkinlikleri |
|
13 |
Baskı çalışması ;Sünger, ip, patates, kazıma, el, fırça v.b (seçmeli konular). |
Araç-gereçlerin hazırlanması |
Atölye etkinlikleri |
|
14 |
Kolaj çalışması ; iki ve üç boyutlu çalışmalar (seçmeli konular). |
Araç-gereçlerin hazırlanması |
Atölye etkinlikleri |
|
15 |
Röprodiksiyon çalışması. |
Araç-gereçlerin hazırlanması |
Atölye etkinlikleri |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı (Final) |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Artut, Kazım.(2007). Okul Öncesinde Resim Eğitimi, Anı Yayıncılık, Ankara.
Abacı, Oya. (2000). Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Görsel Sanat Eğitimi, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
Özsoy, Vedat. (2006). Yöntem ve Teknikleriyle Görsel Sanatlar Eğitiminde Uygulamalar, TŞOF Matbaacılık, Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
1 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
2 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
3 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
3 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
2 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
3 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
4 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
3 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
4 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
2 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
2 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
2 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
3 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
1 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
0 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|