|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Müzik Eğitimi II |
|
Dersin Kodu |
: |
O 304 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AYPERİ DİKİCİ SIĞIRTMAÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Müziğin tanımını ve işlevlerini bilir. Okul öncesi dönem çocuklarında müzik becerilerinin yaşlara göre gelişimini bilir. İşitsel algı, ritm, şarkı, dans, müzikli hikaye etkinliklerini planlar ve uygular. Müzik eğitiminde farklı yaklaşımları tanır, tartışır. Müzik eğitiminin gelişim üzerindeki etkilerini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Okul öncesinde müzik eğitiminin amacını ve içeriğini bilir ve uygular.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Okul öncesi eğitimde müziğin önemi, müzik ve eğitim ilişkisi, 0-8 yaş çocuğunun müzik gelişimi ve müzikal becerileri, okul öncesi eğitim programındaki kazanımlara ulaşmada müziğin kullanımı ve buna uygun repertuar oluşturma, çocuk şarkılarının tanıtımı ve analizi, çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütler, okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri, okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı ve donanımın oluşturulması, dünyada okul öncesinde müzik eğitimi ile ilgili farklı yaklaşımlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlköğretim Drama Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Müziğin tanımı ve işlevleri |
Konu ile ilgili okuma |
Düz anlatım, soru cevap |
|
2 |
Müzik eğitiminin önemi ve amaçları |
Konu ile ilgili okuma |
Düz anlatım, soru cevap |
|
3 |
Müzik eğitiminde öğretmenin rolü, yaşlara göre müzik becerilerinin gelişimi |
Konu ile ilgili okuma |
Düz anlatım, soru cevap |
|
4 |
Müzik eğitimi gelişimi nasıl etkiler? |
Konu ile ilgili okuma |
Düz anlatım, soru cevap, tartışma |
|
5 |
İşitsel algı atölye çalışması |
Konu ile ilgili okuma |
Düz anlatım, soru cevap, uygulama |
|
6 |
Ritm atölye çalışması |
Konu ile ilgili okuma |
Düz anlatım, soru cevap, uygulama |
|
7 |
Vize |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
8 |
Şarkı seçimi, öğretimi ve atölye çalışması |
Konu ile ilgili okuma |
Düz anlatım, soru cevap, uygulama |
|
9 |
Yaratıcı hareket ve dans atölye çalışması |
Konu ile ilgili okuma |
Düz anlatım, soru cevap, uygulama |
|
10 |
Müzikli hikaye atölye çalışması |
Konu ile ilgili okuma |
Düz anlatım, soru cevap, uygulama |
|
11 |
Müzik eğitiminde farklı yaklaşımlar |
Konu ile ilgili okuma |
Düz anlatım, soru cevap, uygulama |
|
12 |
Müzik eğitiminin diğer etkinliklerle ilişkilendirilmesi |
Konu ile ilgili okuma |
Düz anlatım, soru cevap, tartışma |
|
13 |
Müzik eğitiminin diğer etkinliklerle ilişkilendirilmesi |
Konu ile ilgili okuma |
Düz anlatım, soru cevap, uygulama |
|
14 |
Müzik köşesi hazırlama |
Konu ile ilgili okuma |
Düz anlatım, soru cevap, uygulama |
|
15 |
Öğrencilerin hazırladıkları etkinlikleri sunumları (Ödev) |
Etkinlik planı hazırlama |
Uygulama, küçük grup çalışması |
|
16/17 |
Final |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
DİKİCİ-SIĞIRTMAÇ,A. (2005).OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MÜZİK EĞİTİMİ.KARE YAYINLARI
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
2 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
1 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
2 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
3 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
3 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
3 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
1 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
5 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
3 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 126 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|