Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Müzik Eğitimi II

Dersin Kodu : O 304

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. AYPERİ DİKİCİ SIĞIRTMAÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Müziğin tanımını ve işlevlerini bilir.
Okul öncesi dönem çocuklarında müzik becerilerinin yaşlara göre gelişimini bilir.
İşitsel algı, ritm, şarkı, dans, müzikli hikaye etkinliklerini planlar ve uygular.
Müzik eğitiminde farklı yaklaşımları tanır, tartışır.
Müzik eğitiminin gelişim üzerindeki etkilerini bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Okul öncesinde müzik eğitiminin amacını ve içeriğini bilir ve uygular.

Dersin İçeriği : Okul öncesi eğitimde müziğin önemi, müzik ve eğitim ilişkisi, 0-8 yaş çocuğunun müzik gelişimi ve müzikal becerileri, okul öncesi eğitim programındaki kazanımlara ulaşmada müziğin kullanımı ve buna uygun repertuar oluşturma, çocuk şarkılarının tanıtımı ve analizi, çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütler, okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri, okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı ve donanımın oluşturulması, dünyada okul öncesinde müzik eğitimi ile ilgili farklı yaklaşımlar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İlköğretim Drama Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Müziğin tanımı ve işlevleri Konu ile ilgili okuma Düz anlatım, soru cevap
2 Müzik eğitiminin önemi ve amaçları Konu ile ilgili okuma Düz anlatım, soru cevap
3 Müzik eğitiminde öğretmenin rolü, yaşlara göre müzik becerilerinin gelişimi Konu ile ilgili okuma Düz anlatım, soru cevap
4 Müzik eğitimi gelişimi nasıl etkiler? Konu ile ilgili okuma Düz anlatım, soru cevap, tartışma
5 İşitsel algı atölye çalışması Konu ile ilgili okuma Düz anlatım, soru cevap, uygulama
6 Ritm atölye çalışması Konu ile ilgili okuma Düz anlatım, soru cevap, uygulama
7 Vize Ara sınav hazırlığı Yazılı sınav
8 Şarkı seçimi, öğretimi ve atölye çalışması Konu ile ilgili okuma Düz anlatım, soru cevap, uygulama
9 Yaratıcı hareket ve dans atölye çalışması Konu ile ilgili okuma Düz anlatım, soru cevap, uygulama
10 Müzikli hikaye atölye çalışması Konu ile ilgili okuma Düz anlatım, soru cevap, uygulama
11 Müzik eğitiminde farklı yaklaşımlar Konu ile ilgili okuma Düz anlatım, soru cevap, uygulama
12 Müzik eğitiminin diğer etkinliklerle ilişkilendirilmesi Konu ile ilgili okuma Düz anlatım, soru cevap, tartışma
13 Müzik eğitiminin diğer etkinliklerle ilişkilendirilmesi Konu ile ilgili okuma Düz anlatım, soru cevap, uygulama
14 Müzik köşesi hazırlama Konu ile ilgili okuma Düz anlatım, soru cevap, uygulama
15 Öğrencilerin hazırladıkları etkinlikleri sunumları (Ödev) Etkinlik planı hazırlama Uygulama, küçük grup çalışması
16/17 Final Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  DİKİCİ-SIĞIRTMAÇ,A. (2005).OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MÜZİK EĞİTİMİ.KARE YAYINLARI
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 2
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 1
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 2
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 0
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 3
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 3
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 1
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 5
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 3 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 126
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.04
Dersin AKTS Kredisi: 5