|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Müzik Eğitimi I |
|
Dersin Kodu |
: |
O 303 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MÜNİRE AKGÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Notaları ve Nota Değerlerini tanır
Basit bir çocuk şarkısını söyler
Basit bir çocuk şarkısını blokflüt ile çalar
Müzik ile ilgili kavram ve yöntemleri bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
O 303 Müzik Eğitimi I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Müzik eğitimi ve özellikle müzik etkinlikleri bireyin çevresi ile etkileşimini açıklama, sosyal ve eğitsel amaçlı ilişkilerin daha sağlıklı ve düzenli olmasını açıklama, algılama ve beğeni düzeyini açıklama, çok yönlü bir bakışaçısıyla değerlendirmeyi, eleştirmeyi ve nitelikli müziği diğerlerinden ayırt edebilmeyi açıklama, müzikte hedeflenen davranış değişikliğini açıklama.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Müzik eğitimi ve özellikle müzik etkinlikleri bireyin çevresi ile etkileşimini , sosyal ve eğitsel amaçlı ilişkilerin daha sağlıklı ve düzenli olmasını , algılama ve beğeni düzeyini, çok yönlü bir bakış açısıyla değerlendirmeyi, eleştirmeyi ve nitelikli müziği dinlemeyi ve diğerlerinden ayırt edebilmeyi , müzikte hedeflenen davranış değişikliğini sağlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
müzik dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel müzik bilgileri:Nota ve ses bilgisi |
Notaların yerlerini çalışma |
Düz Anlatım |
|
2 |
Temel müzik bilgileri: Portede notaların yerleri ve notaların süreleri |
notaların sürelerini çalışma |
Düz Anlatım |
|
3 |
Orf çalgıları, Ritm çalışması |
orf çalgılarıyla basit basit ritmler yaratma |
Drama yöntemi-Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
4 |
Temel müzik bilgileri: 2/4´lük ölçü, dörtlük ve sekizlik notalar, çocuk şarkıları |
Basit çocuk şarkıları çalışılma |
Drama yöntemi-Düz Anlatın-Gösterip Yaptırma |
|
5 |
3/4´lük ölçü, noktalı sekizlik ve dörtlük notalar-çocuk şarkıları |
Basit çocuk şarkıları çalışılma |
Drama yöntemi-Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
6 |
Toplu söyleme ve yönetme |
Etkinlik (Orkestra şefi- koro şefi) |
Drama yöntemi-Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
7 |
Ara Sınav (Vize) |
|
|
|
8 |
İstiklal Marşı Yönetme
Çocuk Şarkıları |
Öğrenilen şarkıyı oynama |
Drama yöntemi-Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
9 |
Orf Çalgılarıyla ezgi çalışma |
Ritm ve ezgiye uygun devinimde bulunma |
Drama yöntemi-Düz Anatım-Gösterip Yaptırma |
|
10 |
Orf Çalgılarıyla ezgi çalışma |
Ritm ve ezgiye uygun devinimde bulunma |
Drama yöntemi-Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
11 |
Si bemol, çocuk şarkıları |
Ses değiştirici işaretleri hatırlatma |
Drama yöntemi-Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
12 |
Fa diyez, çocuk şarkıları |
Ses değiştirici işaretleri tekrarlama |
Drama yöntemi-Düz Anlatım-Gösterp Yaptırma |
|
13 |
Çocuk şarkıları yönetme |
Çocuk şarkıları tekrarı |
Drama Yöntemi-Düz Anlatım-Gösterip Yaptırma |
|
14 |
çocuk şarkıları yönetme |
Çocuk şarkıları tekrarı |
Drama yöntemi-Düz Anlatım-Gösterip yapma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1-Blokflüt Metodu 1 Selçuk Yıldırım-Besim Akkuş, 2-Gizemin Şarkıları Burhan Hüseyin 3-Ortaokullar İçin Müzik 1-2-3 Selçuk Yıldırım, Besim Akkuş, Cinuçen Tanrıkorur 4-Şarkılarla Türkülerle Temel Müzik Eğitimi Muammer Sun 5-Anaokulları ve Anasınıfları İçin Şarkı Dağarcığı (Hilmi Seyrek)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
2 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
4 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
3 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
4 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
4 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
5 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
4 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
5 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
5 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
5 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
5 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
0 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 64 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|