Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Özel Öğretim Yöntemleri II

Dersin Kodu : O 302

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Okul öncesi eğitimde kullanılan model ve yaklaşımları açıklar
Farklı ülkelerde kullanılan model ve yaklaşımları açıklar
Türkiye´de ve Farklı ülkelerde kullanılan model ve yaklaşımları karşılaştırma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Farklı ülkelerde ve Türkiye´de kullanılan model ve yaklaşımlar neler olduğunu farkeder

Dersin İçeriği : Farklı ülkelerde ve Türkiye´de kullanılan model ve yaklaşımları açıklar; Türkiye´de ve farklı ülkelerde kullanılan model ve yaklaşımları kaşılaştırır

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Okul öncesi dönemde kullanılan model ve yaklaşımları açıklar Konu ile ilgili kaynakların okunması Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 İspanya´da kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Estonya´da kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Danimarka´da kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 İsveç´te kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Avusturya´da kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Hollanda´da kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara sınav Ara sınava hazırlık Öğrenci portfolyosu, sınav
9 İngiltere´de kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Amerika´da kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Belçika´da kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Almanya´da kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Polonya´da kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Türkiye´de kullanılan model ve yaklaşımları açıklar Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 İtalya´da kullanılan model ve yaklaşımları açıklar Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16/17 Final Finale hazırlık Öğrenci portfolyosu, sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Temel, F. (2011). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Ankara, Vize Yayıncılık
 Zembat, R. (2010). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 7 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 0
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 0
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 0
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 5
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 5
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 5
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 5
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 0
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 5
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 0
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 0
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 3 21
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 102
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.08
Dersin AKTS Kredisi: 4