Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çocuk Edebiyatı

Dersin Kodu : O 214

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU DERETARLA GÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çocuk edebiyatını tanımlar.
Çocuk edebiyatının ülkemizde ve dünyada gelişimini bilir.
Okulöncesi dönem çocukları için uygun edebiyat türlerini tanır.
Çocuk edebiyatı türlerini tanır.
Okulöncesi çocuklar için uygun edebiyat ürünleri seçer ve uygun biçimde sunar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dünyada ve Türkiye´de çocuk edebiyatının tarihsel gelişimi anlamak, nitelikli çocuk kitaplarını tanımak, çocukların yaş grubuna uygun çocuk edebiyatı eserlerinin belirleyebilmek, çocuk edebiyatı türlerini ve özelliklerini tanımaktır.

Dersin İçeriği : Bu derste çocuk edebiyatının tanımı, amacı, özellikleri, çocuğun gelişimine katkıları, çocuk edebiyatının dünyada ve ülkemizdeki tarihsel gelişimi, çocuk edebiyatı türleri ve özellikleri, çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun edebiyat türlerinin anlatılmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çocuk Edebiyatının tanımı, önemi ve yararları Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
2 Çocuk edebiyatının dünyadaki gelişimi Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
3 Çocuk edebiyatının Türkiyedeki gelişimi Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
4 Okulöncesi dönem çocukları için resimli kitapların iç yapı özellikleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma,
5 Okulöncesi dönem çocukları için resimli kitapların dış yapı özellikleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma,
6 Yaş grubuna uygun resimli kitapları belirleme, okuma teknikleri Konu ile ilgili kaynakların okunması, Düz anlatım, tartışma, örnek olay
7 Yaş grubuna uygun resimli kitapları belirleme, okuma teknikler Konu ile ilgili kaynakların okunması ı Düz anlatım, tartışma, örnek olay
8 Ara Sınav Arasınav hazırlığı Yazılı sınav
9 Çocuk edebiyatında türler ve çocuğun gelişimine uygunluğu Konu ile ilgili kaynakların okunması, makale tarama Düz anlatım, tartışma, örnek olay
10 Çocuk edebiyatı türleri :Şiir-tekerleme-bilmece Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma, örnek olay
11 Çocuk edebiyatı türleri :Masal Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma, örnek olay
12 Çocuk edebiyatı türleri: Çizgi roman Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma, örnek olay
13 Çocuk edebiyatı türleri: Çocuk tiyatrosu Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma, örnek olay
14 Çocuk edebiyatı türleri: Biyografi-hikaye Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma, örnek olay
15 Okulöncesi çocuklar için öykü hazırlama Araştırma, inceleme, bireysel çalışma Tartışma, örnek olay
16/17 Final sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tür, G., Turla, A. (1999). Okulöncesinde Çocuk, Kitap ve Edebiyat. Ya-pa yayınları, İstanbul.
 Gönen, M. (2013). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Eğiten Kitap yayınları.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 0
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 0
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 0
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 1
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 2
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 5
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 2
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 0
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 4
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 2
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 2
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3