Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II

Dersin Kodu : O 212

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN ÖZGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Erken çocukluk döneminde sosyal ve duygusal gelişimi tanımlar, değerlendirir, karşılaştırır ve nasıl destekleneceğini bilir
Erken çocukluk döneminde kişilik gelişimini tanımlar, değerlendirir, karşılaştırır ve nasıl destekleneceğini bilir
Erken çocukluk döneminde ahlak gelişimini tanımlar, değerlendirir, karşılaştırır ve nasıl destekleneceğini bilir
Erken çocukluk döneminde cinsel gelişimini tanımlar, değerlendirir, karşılaştırır ve nasıl destekleneceğini bilir
Ereken çocukluk döneminde (0-8 yaş arası) sosyal gelişim, duygusal gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi, cinsel gelişim ile ilgili kavramları, özellikleri ve kuramları açıklar ve karşılaştırır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : 0-8 yaş arası sosyal gelişim, duygusal gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi, cinsel gelişim ile ilgili kavramlar, özellikler ve kuramları tanıtmak, tartışmak ve öğrencilerin bu çerçevede çocukların gelişimi değerlendirmek ve desteklemelerine yardımcı olarak stratejileri belirlemek.

Dersin İçeriği : Ereken çocukluk döneminde (0-8 yaş arası) sosyal gelişim, duygusal gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi, cinsel gelişim ile ilgili kavramlar, özellikler ve kuramlar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, Dersin İçerik, Amaç ve Gerekliliklerinin Tanıtılması - Anlatım ve Tartışma
2 Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel Gelişim ve Sağlık Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması Anlatım, Sunu, Küçük Grup Çalışmaları ve tartışma
3 Erken Çocukluk Döneminde Motor, Duyu ve Algı Gelişimi Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması Anlatım, Sunu, Küçük Grup Çalışmaları ve tartışma
4 Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişim: Piaget Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması, Uygulama Anlatım, Sunu, Küçük Grup Çalışmaları ve tartışma
5 Erken Çocukluk Döneminde Duygusal Gelişim Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması Anlatım, Sunu, Küçük Grup Çalışmaları ve tartışma
6 Erken Çocukluk Döneminde Bilgi İşleme Yaklaşımı Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması Anlatım, Sunu, Küçük Grup Çalışmaları ve tartışma
7 Erken Çocukluk Döneminde Zeka ve Zeka Gelişimi Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması Anlatım, Sunu, Küçük Grup Çalışmaları ve tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi
9 Erken çocukluk döneminde dil gelişimi ve kuramları Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması Anlatım, Sunu, Küçük Grup Çalışmaları ve tartışma
10 Erken Çocukluk Döneminde Benlik ve Kimlik Gelişimi Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması, Uygulama Anlatım, Sunu, Küçük Grup Çalışmaları ve tartışma
11 Erken Çocukluk Döneminde Cinsel Gelişim Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması Anlatım, Sunu, Küçük Grup Çalışmaları ve tartışma
12 Erken Çocukluk Döneminde Ahlak Gelişimi Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması, Uygulama Anlatım, Sunu, Küçük Grup Çalışmaları ve tartışma
13 Erken Çocukluk Döneminde Toplumsal Bağlamın Gelişime Etkisi Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması Anlatım, Sunu, Küçük Grup Çalışmaları ve tartışma
14 Ailenin Erken Çocukluk Döneminde Gelişime Etkisi Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması Anlatım, Sunu, Küçük Grup Çalışmaları ve tartışma
15 Akran Grubunun Erken Çocukluk Döneminde Gelişime Etkisi Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması Anlatım, Sunu, Küçük Grup Çalışmaları ve tartışma
16/17 Fİnal sınvaı Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi -


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bayhan, P.S. ve Artan, İ. (2011). Çocuk gelişimi ve eğitimi. İstanbul: Morpa. Ders Notu ve Kitaplar Düzenle
 Deniz, E. (Ed.). (2011). Erken çocukluk döneminde gelişim. Ankara: Maya Akademi. Ders Notu ve Kitaplar Düzenle
 O 212 Ders Notları
 Trawick-Smith, J. (2010). Erken çocukluk döneminde gelişim: Çok kültürlü bir bakış açısı. Ankara: Nobel.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 2
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 4
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 3
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 5
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 5
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 5
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 3
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 4
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 4
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 3
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 4
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 2
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 5
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 5
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 5
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 11 11
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4