|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okul Öncesinde Drama |
|
Dersin Kodu |
: |
O 210 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YAŞARE AKTAŞ ARNAS |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çocuk gelişiminde dramanın önemini kavrar. Okul öncesinde eğitimde dramaya ilişkin temel kavramlar hakkında genel bilgi sahibi olur ve uygular. Eğitimde dramanın bir disiplin ve yöntem olarak nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibi olur. Eğitimde dramada kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar ve uygular. Eğitimde drama ile oyun ve tiyatro arasındaki benzerlik ve farklılıkları kavrar ve açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adaylarında eğitimde dramaya karşı pozitif tutum geliştirmek ve temel drama kavram ve yöntemlerini öğretmek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste öğretmen adaylarına dramaya ilişkin temel kavramlar, drama ve oyun- tiyatro ilişkisi, dramanın aşamaları, temel drama yöntemleri, drama ve sanat ilişkisi verilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bu ders drama dersliğinde yapılacaktır. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma-Kaynaşma-Uyum temalı temel hazırlık çalışmaları |
|
Grup Çalışması |
|
2 |
Tanışma-Kaynaşma-Uyum temalı temel hazırlık çalışmaları |
etkinlik örnekleri hazırlama |
Grup Çalışması |
|
3 |
İkili ve üçlü doğaçlama örnekleri ve uygulamaları |
etkinlik örnekleri hazırlama |
Problem Çözme, Rol Yapma/Drama |
|
4 |
Dramatik kurgunun temel bileşenleri ve İkili ve üçlü doğaçlama uygulamaları |
etkinlik örnekleri hazırlama |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Rol Yapma/Drama |
|
5 |
Dramaya ilişkin temel tekniklerden örnek uygulamalar |
etkinlik örnekleri hazırlama |
Rol Yapma/Drama |
|
6 |
Dramaya ilişkin teorik bilgilerin tartışılması |
okuma |
Tartışma |
|
7 |
Nesnelerden Doğaçlamaya |
etkinlik örnekleri hazırlama |
Rol Yapma/Drama |
|
8 |
Ara sınav |
okuma |
yazılı sınav |
|
9 |
Hikaye ve Masallardan Doğaçlamaya |
etkinlik örnekleri hazırlama |
Rol Yapma/Drama |
|
10 |
Şiirden Doğaçlamaya |
okuma |
Rol Yapma/Drama |
|
11 |
Fotoğraftan Doğaçlamaya |
okuma |
Rol Yapma/Drama |
|
12 |
Müzikten Doğaçlamaya |
okuma |
Rol Yapma/Drama |
|
13 |
Süreçsel Drama Uygulamaları |
okuma |
Rol Yapma/Drama |
|
14 |
Örnek Drama Ders Uygulaması |
etkinlik örnekleri hazırlama |
Rol Yapma/Drama |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
okuma |
Tartışma |
|
16/17 |
Final |
okuma |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fotokopiler
Adıgüzel, Ö. 2013. Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara, Pegem Akademi.
Vural R.A. 2011. Primary Drama: Theory and Practice ,Ankara ,Pegem Akademi .
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
0 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
3 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
0 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
0 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
5 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
3 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
0 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
2 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
18 |
18 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|