Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çocukta Oyun Gelişimi

Dersin Kodu : O 207

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. AYPERİ DİKİCİ SIĞIRTMAÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Oyun ve oyuncağın çocuk gelişimindeki önemini bilir.
Çocuklarda oyunun gelişim aşamalarını bilir.
Çocukların yaş ve gelişimine uygun oyun etkinlikleri hazırlar ve uygular.
Oyun ile ilgili filozof ve eğitimcilerin görüşlerini bilir.
Oyun kuramlarını karşılaştırır, tartışır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : 0-6 yaş döneminde çocukların oyun becerilerinin gelişimini ve yaşlara göre oyun ve oyuncak tercihlerini, oyun türlerini tanıtmak, çocukların gelişimine uygun farklı kazanım ve göstergelere göre oyun hazırlayabilmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Oyunların tarihsel gelişimi, oyun ile ilişkili teori ve teorisyenler, Oyunun çocuğun yaşantısındaki önemi, yaşlara ve gelişime göre oyun becerilerinin gelişimi, davranış problemlerinin oyun aracılığıyla tedavi edilmesi, farklı kültürlerde oyun, yaşlara göre oyun ve oyuncak tercihleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İlköğretim Drama dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Oyunun tanımı ve tarihçesi Konu ile ilgili bilgileri okuma Düz anlatım, soru cevap
2 Oyunun çocuk gelişiminde yeri ve önemi Konu ile ilgili bilgileri okuma Düz anlatım, soru cevap
3 Filozof ve eğitimcilerin oyun hakkındaki görüşleri Konu ile ilgili bilgileri okuma Düz anlatım, soru cevap, tartışma
4 Oyun kuramları Konu ile ilgili bilgileri okuma Düz anlatım, soru cevap
5 Çocukta gelişime göre oyun aşamaları Konu ile ilgili bilgileri okuma, gözlem Düz anlatım, soru cevap, gösterim
6 Oyun türleri Konu ile ilgili bilgileri okuma, gözlem Düz anlatım, soru cevap
7 Vize Arasınav hazırlığı
8 Çocuğun gelişimin alanlarına oyunun etkileri Konu ile ilgili bilgileri okuma Düz anlatım, soru cevap
9 Çocuğun oyununu etkileyen faktörler Konu ile ilgili bilgileri okuma Düz anlatım, soru cevap, tartışma
10 Yaşlara göre oyun becerilerinin sınıflandırılması Konu ile ilgili bilgileri okuma, gözlem Düz anlatım, soru cevap
11 Oyuncağın tanımı ve önemi Konu ile ilgili bilgileri okuma, oyuncakçılarda inceleme yapma Düz anlatım, soru cevap, gösterim
12 Oyuncakların nitelikleri ve köşelere uygun oyuncak seçimi Konu ile ilgili bilgileri okuma, gözlem Düz anlatım, soru cevap, gözlem
13 Oyuncak seçimi ve eğitici oyuncak tasarımı Proje çalışması Düz anlatım, soru cevap, alan gezisi
14 Oyun etkinliği planlama ve uygulama Rapor hazırlama uygulama, soru cevap
15 Oyun etkinliği planlama ve uygulama Rapor hazırlama Uygulama, soru cevap
16/17 Final Final sınavına hazırlık


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları,
 Berka Özdoğan, Çocuk ve Oyun, Anı Yayıncılık
 Müzeyyen Sevinç, Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun, Morpa Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 1
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 1
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 2
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 1
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 1
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 5
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 2
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 2
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 1
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 5
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3