Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Erken Çocukluk Dönemi Gelişim I

Dersin Kodu : O 203

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN ÖZGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çocukluk kavramını açıklar ve değerlendirir
Çocuk haklarını bilir
0-8 yaşta bilişsel gelişim, bilişsel gelişim kavramları ve kuramlarını (Piaget, Vygotsky) açıklar
Doğum öncesi ve sonrası gelişimin farklı alanlarını açıklar ve karşılaştırır
Dil gelişimi ile ilgili kavramları açıklar
Çocuklarının dil gelişimi, dil gelişimini etkileyen olumlu ve olumsuz etkenleri değerlendirir
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimini değerlendirir
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimini nasıl destekleyeceğini bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : 0-8 yaşta bilişsel gelişim, bilişsel gelişim kavramları ve kuramları (Piaget, Vygotsky), dil gelişimi ile ilgili kavramlar, dili oluşturan sistemler, dilin nörolojik ve fizyolojik temelleri, 0-8 yaş çocuklarının dil gelişimi, dil gelişimini etkileyen olumlu ve olumsuz etkenler, dilin işlevi ve dil ile düşünce arasındaki ilişki, iki dillilik.

Dersin İçeriği : 0-8 yaşta bilişsel gelişim, bilişsel gelişim kavramları ve kuramları (Piaget, Vygotsky), dil gelişimi ile ilgili kavramlar, dili oluşturan sistemler, dilin nörolojik ve fizyolojik temelleri, 0-8 yaş çocuklarının dil gelişimi, dil gelişimini etkileyen olumlu ve olumsuz etkenler, dilin işlevi ve dil ile düşünce arasındaki ilişki, iki dillilik.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, Ders İçerik, Amaç ve Gerekliliklerinin Tanıtılması None Anlatım ve Tartışma
2 Çocuk ve Çocukluk Kavramı Bölüm Okuması ve ön araştırma Anlatım, Küçük Grup Çalışmaları ve Tartışma
3 Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Sözleşmenin Okunması Anlatım, Küçük Grup Çalışmaları ve Tartışma
4 Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Sözleşmenin Maddelerinin İncelenmesi, Karşılaştırılması ve Grup Sunusu Hazırlanması Anlatım, Küçük Grup Çalışmaları, grup sunuları ve Tartışma
5 Gelişim, Öğrenme, Olgunlaşma, Büyüme, Hazır Bulunuşluk Kavramları ve Gelişimin İlkeleri Bölüm Okuması ve Ön Araştırma Anlatım, Küçük Grup Çalışmaları, Sunu ve Tartışma
6 Gelişim Kuramları ve Farklı Yaklaşımlar Bölüm Okuması Anlatım, Sunu ve Tartışma
7 Çocuk Gelişiminde Kullanılan Bilimsel Araştırma Yöntemleri Bölüm okuması ve örnek bir araştırma makalesi bulma Anlatım, Sunu, küçük grup çalışması ve Tartışma
8 Vize Sınavı Sınava hazırlık ve konuların tekrarı -
9 Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum Bölüm Okuması Anlatım, Küçük Grup Çalışmaları ve Tartışma
10 Bebeklik Dönemi: Fiziksel Gelişim ve Sağlık Bölüm Okuması Anlatım, Küçük Grup Çalışmaları ve Tartışma
11 Bebeklik Dönemi: Duyu, Motor ve Algı Gelişimi Bölüm Okuması Anlatım, Küçük Grup Çalışmaları ve Tartışma
12 Bebeklik Dönemi: Bilişsel Gelişim Bölüm Okuması ve Uygulama Anlatım, Küçük Grup Çalışmaları ve Tartışma
13 Bebeklik Dönemi: Sosyal ve Duygusal Gelişim Bölüm Okuması Anlatım, Küçük Grup Çalışmaları ve Tartışma
14 Bebeklik Dönemi: Dil Gelişimi Bölüm Okuması ve Uygulama Anlatım, Küçük Grup Çalışmaları ve Tartışma
15 Erken Deneyimler ve Beyin Gelişimi Bölüm Okuması Anlatım, Küçük Grup Çalışmaları ve Tartışma
16/17 Fİnal Sınava hazırlık ve konuların tekrarı -


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bayhan, P.S. ve Artan, İ. (2011). Çocuk gelişimi ve eğitimi. İstanbul: Morpa.
 Deniz, E. (Ed.). (2011). Erken çocukluk döneminde gelişim. Ankara: Maya Akademi.
 Trawick-Smith, J. (2010). Erken çocukluk döneminde gelişim: Çok kültürlü bir bakış açısı. Ankara: Nobel.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 2
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 3
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 2
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 5
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 4
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 5
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 2
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 5
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 5
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 2
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 1
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 2
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 3
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 4
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 1
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 93
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.72
Dersin AKTS Kredisi: 4