|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 402 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ŞENGÜL DOĞANAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkelerini bilir
Milli eğitim bakanlığının merkez ve taşra örgütünü tanır.
Milli eğitim bakanlığının görevlerini bilir
Türk eğitim sisteminde örgün eğitim kademeleri hakkında bilgi sahibi olur.
Bir sistem ve örgüt olarak okul hakkında bilgi sahibi olur Okul yönetiminde uyulacak yönetim süreçlerini bilir Okuldaki insan kaynakları ve bunlarla ilgili yapılacak işlemleri bilir. Öğrenci özlük işleri ile ilgili işlerin nasıl yapılacağını bilir. Eğitim öğretimle ilgili işleri bilir Eğitim öğretimle ilgili işlerin nasıl yapılacağını kavrar Okul işletmesinin yönetimi ve bunlarla ilgili işlemlerin nasıl yapılacağı bilgisine sahip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi dersi, Türk eğitim sisteminin yasal temellerini ve örgütsel yapısını tanıtmayı amaçlayan bir derstir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriği Türk eğitim sisteminin genel yapısı, organizasyonu ve okul yönetimini kapsamaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
.Türk eğitim sisteminin genel yapısı |
Ders Kitabı (8181) : 1-23 arası okunacak |
Anlatım |
|
2 |
.Türk eğitim sisteminin genel yapısı |
8181 : 1-23 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
3 |
Türk eğitim sisteminin yasal temelleri |
8181: 29-44 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
4 |
Türk eğitim sisteminin yasal temelleri; Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı |
8181: 49-65 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
5 |
Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı |
8181: 49-65 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
6 |
. Yönetim Bilimine giriş ve örgüt kavramı |
8181: 73-89 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
7 |
Okul örgütü ve yönetimi |
8181 : 168-192 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Okul yönetiminde çalışan hizmetleri |
8181 : 200-217 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
10 |
Okul yönetiminde çalışan hizmetleri; Okul yönetiminde öğrenci işleri |
8181: 200-217 220-234 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
11 |
Okul yönetiminde öğrenci işleri |
8181: 220-234 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
12 |
Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri |
8181 : 245-278 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
13 |
Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri |
8181 : 245-278 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
14 |
Okul işletmesinin yönetimi |
8181 287-300 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
15 |
Final |
|
|
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Editörler: Memduhoğlu, H. B.; Yılmaz, K. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Akçay, C. (2006). Türk Eğitim Sistemi. Ankara: Anı Yayıncılık
Taymaz, H. (2003); Okul Yönetimi, Ankara: Pegem Yayıncılık
Oktay, A. (2009). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. İstanbul: Kriter ayınları
Özden, Y. (2005). Eğitim ve Okul Yöneticiliği. Ankara: Pegem A Yayınları
Keskinkılıç, K. (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara Pegem Akademi
Başaran, E. (2006); Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks Yayınları, Ankara
Özdemir, S. (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Ada, S.; Baysal, Z.N.(2010) Türk Eğitim Sistemi ve Etkili Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi
Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
0 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
5 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
0 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
0 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
0 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 57 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|