Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi

Dersin Kodu : MB 402

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ŞENGÜL DOĞANAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkelerini bilir
Milli eğitim bakanlığının merkez ve taşra örgütünü tanır.
Milli eğitim bakanlığının görevlerini bilir
Türk eğitim sisteminde örgün eğitim kademeleri hakkında bilgi sahibi olur.
Bir sistem ve örgüt olarak okul hakkında bilgi sahibi olur
Okul yönetiminde uyulacak yönetim süreçlerini bilir
Okuldaki insan kaynakları ve bunlarla ilgili yapılacak işlemleri bilir.
Öğrenci özlük işleri ile ilgili işlerin nasıl yapılacağını bilir.
Eğitim öğretimle ilgili işleri bilir
Eğitim öğretimle ilgili işlerin nasıl yapılacağını kavrar
Okul işletmesinin yönetimi ve bunlarla ilgili işlemlerin nasıl yapılacağı bilgisine sahip olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi dersi, Türk eğitim sisteminin yasal temellerini ve örgütsel yapısını tanıtmayı amaçlayan bir derstir.

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriği Türk eğitim sisteminin genel yapısı, organizasyonu ve okul yönetimini kapsamaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 .Türk eğitim sisteminin genel yapısı Ders Kitabı (8181) : 1-23 arası okunacak Anlatım
2 .Türk eğitim sisteminin genel yapısı 8181 : 1-23 arası okunacak Anlatım, soru cevap
3 Türk eğitim sisteminin yasal temelleri 8181: 29-44 arası okunacak Anlatım, soru cevap
4 Türk eğitim sisteminin yasal temelleri; Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı 8181: 49-65 arası okunacak Anlatım, soru cevap
5 Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı 8181: 49-65 arası okunacak Anlatım, soru cevap
6 . Yönetim Bilimine giriş ve örgüt kavramı 8181: 73-89 arası okunacak Anlatım, soru cevap
7 Okul örgütü ve yönetimi 8181 : 168-192 arası okunacak Anlatım, soru cevap
8 Vize
9 Okul yönetiminde çalışan hizmetleri 8181 : 200-217 arası okunacak Anlatım, soru cevap
10 Okul yönetiminde çalışan hizmetleri; Okul yönetiminde öğrenci işleri 8181: 200-217 220-234 arası okunacak Anlatım, soru cevap
11 Okul yönetiminde öğrenci işleri 8181: 220-234 arası okunacak Anlatım, soru cevap
12 Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri 8181 : 245-278 arası okunacak Anlatım, soru cevap
13 Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri 8181 : 245-278 arası okunacak Anlatım, soru cevap
14 Okul işletmesinin yönetimi 8181 287-300 arası okunacak Anlatım, soru cevap
15 Final
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Editörler: Memduhoğlu, H. B.; Yılmaz, K. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi
Diğer Kaynaklar  Akçay, C. (2006). Türk Eğitim Sistemi. Ankara: Anı Yayıncılık
 Taymaz, H. (2003); Okul Yönetimi, Ankara: Pegem Yayıncılık
 Oktay, A. (2009). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. İstanbul: Kriter ayınları
 Özden, Y. (2005). Eğitim ve Okul Yöneticiliği. Ankara: Pegem A Yayınları
 Keskinkılıç, K. (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara Pegem Akademi
 Başaran, E. (2006); Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks Yayınları, Ankara
 Özdemir, S. (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
 Ada, S.; Baysal, Z.N.(2010) Türk Eğitim Sistemi ve Etkili Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi
 Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 0
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 0
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 0
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 0
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 5
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 0
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 0
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 0
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 0
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 57
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.28
Dersin AKTS Kredisi: 2