|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Özel Öğretim Yöntemleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 305 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU DERETARLA GÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okulöncesi eğitim programının amacını tanımlar. Okulöncesi eğitim programının içeriğini tanımlar. Okulöncesi eğitim programına uygun günlük eğitim akışı hazırlar. Okulöncesi eğitimde kullanılan farklı yaklaşımları bilir. Okulöncesi eğitim programımızla farklı yaklaşımları karşılaştırır.
Okulöncesi eğitim programına uygun aylık eğitim akışı hazırlar. Okulöncesi eğitim programına uygun etkinlik planlar. Okulöncesi eğitim programının özelliklerini ayırt eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Okulöncesi eğitim programını tanımak, farklı okulöncesi yaklaşımları tanımak, okulöncesi eğitim programına uygun günlük eğitim akışı düzenleyebilmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste okulöncesi eğitim kurumlarında kullanılan programın amacı, içeriği ve özellikleri anlatılarak, programa uygun aylık /günlük eğitim akışı örnekleri hazırlanmaktadır. Okulöncesi eğitimde kullanılan farklı yaklaşımlar anlatılarak örneklenmekte, ülkemizde uygulanan okulöncesi eğitim programı ile karşılaştırılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Okul öncesi eğitim programının amacı ve içeriği |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
2 |
Okul öncesi eğitim programının özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
|
3 |
Okul öncesi eğitim programının özellikleri ve örnek eğitim akışları incelenmesi |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, inceleme, bireysel çalışma |
Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
|
4 |
Aylık eğitim akışı planlanması |
Bireysel çalışma, grup çalışması |
Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
|
5 |
Günlük eğitim akışı planlanması |
Bireysel çalışma, grup çalışması |
Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
|
6 |
Eğitim etkinliklerinin planlanması |
Bireysel çalışma, grup çalışması |
Tartışma |
|
7 |
Eğitim etkinliklerinin planlanması |
Bireysel çalışma, grup çalışması |
Tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Ara Sınav hazırlığı |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Farklı yaklaşımların genel özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
|
10 |
Farklı yaklaşımların içeriği |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
|
11 |
Farklı yaklaşımlara ait program örnekleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, araştırma, tartışma |
Tartışma |
|
12 |
Farklı yaklaşımlara ait program örnekleri |
İnceleme, tartışma |
Soru-cevap, beyin fırtınası |
|
13 |
Okulöncesi eğitim programlarının karşılaştırılması |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, araştırma, tartışma |
Tartışma, soru cevap |
|
14 |
Ülkemizde kullanılan okulöncesi eğitim programı ile farklı programların karşılaştırılması |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, |
Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
|
15 |
Ülkemizde kullanılan okulöncesi eğitim programı ile farklı programların karşılaştırılması, değerlendirilmesi |
İnceleme, tartışma |
Tartışma, soru cevap, beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Temel, F. (2011). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Ankara, Vize Yayıncılık
Zembat, R. (2010). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
1 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
1 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
4 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
5 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
2 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
4 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
2 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
2 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
2 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
1 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
1 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
1 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
1 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
0 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 109 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|