Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Özel Öğretim Yöntemleri I

Dersin Kodu : MB 305

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU DERETARLA GÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Okulöncesi eğitim programının amacını tanımlar.
Okulöncesi eğitim programının içeriğini tanımlar.
Okulöncesi eğitim programına uygun günlük eğitim akışı hazırlar.
Okulöncesi eğitimde kullanılan farklı yaklaşımları bilir.
Okulöncesi eğitim programımızla farklı yaklaşımları karşılaştırır.
Okulöncesi eğitim programına uygun aylık eğitim akışı hazırlar.
Okulöncesi eğitim programına uygun etkinlik planlar.
Okulöncesi eğitim programının özelliklerini ayırt eder.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Okulöncesi eğitim programını tanımak, farklı okulöncesi yaklaşımları tanımak, okulöncesi eğitim programına uygun günlük eğitim akışı düzenleyebilmektir.

Dersin İçeriği : Bu derste okulöncesi eğitim kurumlarında kullanılan programın amacı, içeriği ve özellikleri anlatılarak, programa uygun aylık /günlük eğitim akışı örnekleri hazırlanmaktadır. Okulöncesi eğitimde kullanılan farklı yaklaşımlar anlatılarak örneklenmekte, ülkemizde uygulanan okulöncesi eğitim programı ile karşılaştırılmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Okul öncesi eğitim programının amacı ve içeriği Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, soru-cevap
2 Okul öncesi eğitim programının özellikleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
3 Okul öncesi eğitim programının özellikleri ve örnek eğitim akışları incelenmesi Konu ile ilgili kaynakların okunması, inceleme, bireysel çalışma Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
4 Aylık eğitim akışı planlanması Bireysel çalışma, grup çalışması Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
5 Günlük eğitim akışı planlanması Bireysel çalışma, grup çalışması Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
6 Eğitim etkinliklerinin planlanması Bireysel çalışma, grup çalışması Tartışma
7 Eğitim etkinliklerinin planlanması Bireysel çalışma, grup çalışması Tartışma
8 Ara sınav Ara Sınav hazırlığı Yazılı Sınav
9 Farklı yaklaşımların genel özellikleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
10 Farklı yaklaşımların içeriği Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
11 Farklı yaklaşımlara ait program örnekleri Konu ile ilgili kaynakların okunması, araştırma, tartışma Tartışma
12 Farklı yaklaşımlara ait program örnekleri İnceleme, tartışma Soru-cevap, beyin fırtınası
13 Okulöncesi eğitim programlarının karşılaştırılması Konu ile ilgili kaynakların okunması, araştırma, tartışma Tartışma, soru cevap
14 Ülkemizde kullanılan okulöncesi eğitim programı ile farklı programların karşılaştırılması Konu ile ilgili kaynakların okunması, Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
15 Ülkemizde kullanılan okulöncesi eğitim programı ile farklı programların karşılaştırılması, değerlendirilmesi İnceleme, tartışma Tartışma, soru cevap, beyin fırtınası
16/17 Final Sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Temel, F. (2011). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Ankara, Vize Yayıncılık
 Zembat, R. (2010). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 2 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 1
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 1
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 4
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 5
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 2
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 4
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 2
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 2
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 2
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 1
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 1
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 1
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 1
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 0
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 109
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.36
Dersin AKTS Kredisi: 4