|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitim Bilimine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitimle ilgili temel kavramları (öğrenme, öğretme, öğretim, eğitim, formal ve informal eğitim, eğitim programı, öğretim programı, ders programı vb) tanımlama Öğretmenlik mesleğinin meslekleşme koşullarını ve özelliklerini listeler Öğretmenlerin sahip olması gereken kişisel ve mesleki özellikleri açıklar Eğitimin psikolojik, sosyal, ekonomik ve felsefi temeller ile bunların eğitim sistemi üzerindeki etkilerini açıklar Okul ve sınıf ortamında öğretmenin görev ve sorumluluklarını tartışır Kitle iletişim araçlarının eğitim üzerindeki etkisine örnekler verir Türk eğitim sisteminin sorunlarını değerlendirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin genel amacı öğretmen adaylarına bir bilim olarak eğitim diğer bilim alanları ile etkileşimini ortaya koymak ve öğretmenlik mesleğini bilimsel bir bakış açısı ile değerlendirmeye yardımcı olmaktır. Ayrıca eğitim konu ve sorunlarıyla ilk kez karşılaşan öğrencilerin eğitim ile ilgili diğer alanları bir bütün olarak görmesini ve kavramasını sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitim ile ilgili temel kavramlar, bilim olarak eğitim, eğitimin felsefi, toplumsal, psikolojik, ekonomik, ve yönetsel temelleri, eğitimin tarihsel gelişimi ve türk eğitim sistemi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Eğitim Faküktesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eğitimin tanımı, anlamı ve alanı ile ilgili temel kavramlar |
Eğitim, öğretim, öğrenme kavramlarının farklı tanımlarını bulma ve yazma |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Öğretmenlik mesleği, genel özellikleri |
Kaynak kitapları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci |
Kaynak kitapları okuma |
Grup çalışması, düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Etkili bir öğretmenin sahip olması gereken kişisel ve mesleki özellikler |
Kaynak kitapları okuma |
Grup çalışması, düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Okul ve sınıf ortamı |
Kaynak kitapları okuma |
Grup çalışması, düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Eğitimin psikolojik temelleri |
Kaynak kitapları okuma |
Grup çalışması, düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
8 |
Eğitimin toplumsal temelleri |
Kaynak kitapları okuma |
Grup çalışması, düz anlatım, tartışma |
|
9 |
Eğitimin ekonomik temelleri |
Kaynak kitapları okuma |
Grup çalışması, düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Eğitimin felsefi temelleri |
Kaynak kitapları okuma |
Grup çalışması, düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Eğitimin Hukuki Temelleri |
Kaynak kitapları okuma |
Grup çalışması, düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Eğitim açısından Toplumsal Değişme ve Yenileşme |
Kaynak kitapları okuma |
Grup çalışması, düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Eğitimde yeni yaklaşımlar |
Kaynak kitapları okuma |
Grup çalışması, düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Türk eğitim sistemine tarihsel bakış |
Kaynak kitapları okuma |
Grup çalışması, düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Türk eğitim sisteminin genel sorunlarına bakış |
Kaynak kitapları okuma |
Grup çalışması, düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Erdem, M (2007), Eğitim bilimlerine giriş, Ankara: Arkadaş Yayınevi.
Oktay,A.(2007). Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Pegem Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
5 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
0 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
3 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
0 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
0 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
0 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
3 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
3 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 89 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|