Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Rehberlik |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 403 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FATMA BÜYÜKKATRAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel rehberlik ve psikolojik danışma kavramlarını açıklar
bireyi tanıma tekniklerini açıklar ve uygular
temel düzeyde psikolojik danışma becerilerine sahip olma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hem kendi öğretim faaliyetlerinin verimini arttırmak hem de rehberlik servvisiyle işbirliği içinde çalışmöalarını sağlamak amacıyla rehberliğin temel ilkeleri ve işleyişi hakkında Öğretmen adaylarınıbilgilendirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Rehberlik ve psikolojik danışmanin temel felsefesi, ilke ve teknikleri, eğitim ve öğretimdeki yeri, uygulama alanları ve ilgilendiği konular, bireyi tanıma teknikleri, ve örgütsel yapısı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin kapsamı ve içeriği |
yok |
Sunum ve Tartışma |
|
2 |
öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik |
Kaya (1-33) |
Sunum ve Tartışma |
|
3 |
Rehberliğin Temel özellikleri ve dayandığı ilkeker |
Kaya (1-33) |
Sunum ve Tartışma |
|
4 |
psikolojik danışma ve rehberlikte başlıca hizmet türleri |
Kaya (35-60) |
Sunum ve Tartışma |
|
5 |
psikolojik danışma ve rehberlikte başlıca hizmet türleri |
Kaya (63-90) |
Sunum ve Tartışma |
|
6 |
eğitsel rehberlik |
Kaya (93-134) |
Sunum ve Tartışma |
|
7 |
mesleki rehberlik |
Kaya (137-167) |
Sunum ve Tartışma |
|
8 |
Vize |
sınava hazırlık |
test |
|
9 |
Mesleki gelişim kuramları |
Kaya (137-167) |
Sunum ve Tartışma |
|
10 |
kişisel rehberlik ve psikolojik danışma |
Kaya (169-200) |
Sunum ve Tartışma |
|
11 |
psikolojik danışma kuramları |
Kaya (169-200) |
Sunum ve Tartışma |
|
12 |
bireyi tanıma teknikleri |
Kaya (203-315) |
Sunum ve Tartışma |
|
13 |
bireyi tanıma teknikleri |
Kaya (203-315) |
Sunum ve Tartışma |
|
14 |
özel eğitim ve rehberlik ve okul rehberlik programının geliştirilmesi |
Kaya (321-387) |
Sunum ve Tartışma |
|
15 |
psikolojik ve rehberlikte örgüt ve personnel ve genel değerlendirme |
Kaya (389-416) |
Sunum ve Tartışma |
|
16/17 |
Final |
sınava hazırlık |
test |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
2 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
3 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
0 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
3 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
2 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
3 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
0 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
0 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
0 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
0 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|