Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Pazarlama

Dersin Kodu : MG 315

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.A.BURAK NAKIBOĞLU
Arş.Gör. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Pazarlama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirleyebilir, stratejik pazarlama planı geliştirebilir ve uygulayabilir.
Pazarlama araştırmasının temellerini öğrenebilir.
Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri öğrenir.
Örgütsel pazarların özellikleri ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini kavrar.
Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamaları hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmek ve karşılaşılan pazarlama fırsat ve problemlerini değerlendirerek en uygun pazarlama kararlarını almalarında yol göstermektir.

Dersin İçeriği : Bu ders pazarlamanın tanımı ve kapsamı, pazarlama çevresi, tüketici davranışları ve karar verme, örgütsel pazarlar ve satın alma, pazar hedeflemesi ve bölümlemesi, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma konularını içermektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
2 Stratejik Planlama: Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulaması İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
3 Pazarlama Çevresi İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
4 Pazarlama Araştırması İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
5 Tüketici Davranışları ve Karar Verme İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
6 Tüketici Davranışları ve Karar Verme İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
7 Örgütsel Pazarlar ve Satın Alma İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
8 Vize Sınavı Sınava hazırlık Sınav
9 Ürün İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
10 Hizmet ve Kar Amacı Gütmeyen Örgüt Pazarlaması İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
11 Pazarlama Kanalları ve Dağıtım İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
12 Tutundurma (Promosyon) İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
13 Fiyatlama İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
14 İnternette Pazarlama İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve günlük hayatta görülen örnekler verilmesi
15 Küresel Pazarlama İlgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım, Prof.Dr. Serap ÇABUK, Yar.Doç.Dr. İsmail YAĞCI, Nobel Kitabevi, ADANA
Diğer Kaynaklar  Modern Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer Baybars TEK, Dr. Engin ÖZGÜL, İzmir, Kasım, 2005
 Pazarlama İlkeleri, İsmet MUCUK, Türkmen Kitabevi, geliştirilmiş 17. basım, 2009, İstanbul
 Pazarlama Dünyası, Capital, Ekonomist


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 0
2 Ekonometri kavramlarını açıklar 0
3 Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar 0
4 Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar 0
5 İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 2
6 İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar 5
7 Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir 5
8 Veri toplar, düzenler ve analiz eder 0
9 Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır 0
10 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 5
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
12 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
13 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 5
14 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 5
15 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 5
16 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 4
17 Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar 5
18 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3