Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İktisat Politikası |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 403 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HÜSEYİN MAHİR FİSUNOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Genel iktisat politikası açısından yeni klasik ve yeni Keynesyen yaklaşımları tanıma ve karşılaştırma. İktisat politikası araçlarının iktisat politikası amaçlarını gerçekleştirmek üzere nasıl kullanılabileceğini anlama.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciyi iktisadi sorunlar karşısında makro ekonomik politikaları nasıl uygulayacakları konusunda yeterli bilgi ve beceri ile donatmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İktisat politikasının tanımı ve kavramları, iktisat politikası ve kamu kurumları, iktisat politikası ve uluslar arası kuruluşlar, iktisat politikasının amaçları ve hedefleri, iktisat politikasının araçları, karar alma yöntemleri, iktisat politikasına alternatif yaklaşımlar; Klasik, Keynesyen, Monetarist, Yeni Klasik,Yeni Keynesyen. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ekonomi Politikalarının temel ilke ve kavramlarını tanımlar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme
|
|
2 |
Ekonomik sistemi oluşturan aktörleri ve iktisadi fonksiyonlarını sınıflandırır |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme
|
|
3 |
Ekonomide devletin olumlu ve olumsuz rolünü tartışır |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme
|
|
4 |
Ekonomi politikası uygulamayı gerektiren durumları teşhis eder |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme
|
|
5 |
Ekonomi politikasına ilişkin amaç ve araçları tespit eder |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme
|
|
6 |
Geleneksel ve çağdaş ekollerin politik önerilerini sınıflandırır |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme
|
|
7 |
Geleneksel ve çağdaş ekonomik kurumların işleyişini karşılaştırır |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme
|
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Ekonomi politikalarının ekonomik birimler ve reel sektör ile olan ilişkilerini yorumlar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme
|
|
10 |
Uygulanan politikaların kural ve ölçütlere uygunluğunu değerlendirir |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme
|
|
11 |
Ekonomi politikaları ile ilgili yönetsel kararlar arasında bağlantıları kurabilir |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
12 |
Ekonomi politikaları ile ilgili yönetsel kararlar arasında bağlantıları kurabilir |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
13 |
Ekonomi politikaları ile işletme kararlarını uyumlaştırarak harmonize eder |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
14 |
Ekonomideki reel göstergeleri yorumlar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
15 |
Türkiye´de uygulanan ekonomi politikaları ve sonuçlarını tartışır. |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
3 |
|
2 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
2 |
|
3 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
3 |
|
4 |
Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar |
1 |
|
5 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
1 |
|
6 |
İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar |
3 |
|
7 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
5 |
|
8 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
5 |
|
9 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır |
5 |
|
10 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
2 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
3 |
|
14 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
4 |
|
15 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
1 |
|
16 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
4 |
|
17 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
1 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|