Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İktisat Politikası

Dersin Kodu : EC 403

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HÜSEYİN MAHİR FİSUNOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Genel iktisat politikası açısından yeni klasik ve yeni Keynesyen yaklaşımları tanıma ve karşılaştırma.
İktisat politikası araçlarının iktisat politikası amaçlarını gerçekleştirmek üzere nasıl kullanılabileceğini anlama.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciyi iktisadi sorunlar karşısında makro ekonomik politikaları nasıl uygulayacakları konusunda yeterli bilgi ve beceri ile donatmaktır.

Dersin İçeriği : İktisat politikasının tanımı ve kavramları, iktisat politikası ve kamu kurumları, iktisat politikası ve uluslar arası kuruluşlar, iktisat politikasının amaçları ve hedefleri, iktisat politikasının araçları, karar alma yöntemleri, iktisat politikasına alternatif yaklaşımlar; Klasik, Keynesyen, Monetarist, Yeni Klasik,Yeni Keynesyen.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ekonomi Politikalarının temel ilke ve kavramlarını tanımlar Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
2 Ekonomik sistemi oluşturan aktörleri ve iktisadi fonksiyonlarını sınıflandırır Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
3 Ekonomide devletin olumlu ve olumsuz rolünü tartışır Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
4 Ekonomi politikası uygulamayı gerektiren durumları teşhis eder Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
5 Ekonomi politikasına ilişkin amaç ve araçları tespit eder Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
6 Geleneksel ve çağdaş ekollerin politik önerilerini sınıflandırır Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
7 Geleneksel ve çağdaş ekonomik kurumların işleyişini karşılaştırır Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
8 Arasınav
9 Ekonomi politikalarının ekonomik birimler ve reel sektör ile olan ilişkilerini yorumlar Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
10 Uygulanan politikaların kural ve ölçütlere uygunluğunu değerlendirir Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
11 Ekonomi politikaları ile ilgili yönetsel kararlar arasında bağlantıları kurabilir Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
12 Ekonomi politikaları ile ilgili yönetsel kararlar arasında bağlantıları kurabilir Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
13 Ekonomi politikaları ile işletme kararlarını uyumlaştırarak harmonize eder Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
14 Ekonomideki reel göstergeleri yorumlar Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
15 Türkiye´de uygulanan ekonomi politikaları ve sonuçlarını tartışır. Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. Düz Anlatım, Problem Çözme
16/17 Yarıyıl Sonu Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Vural SAVAŞ, Politik İktisat, Beta Yayınları, İstanbul, 2002.. 2. Mahfi EĞİLMEZ-Ercan KUMCU, Ekonomi Politikası, Teori ve Türkiye Uygulaması, Remzi Kitabevi, 2004.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 3
2 Ekonometri kavramlarını açıklar 2
3 Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar 3
4 Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar 1
5 İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 1
6 İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar 3
7 Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir 5
8 Veri toplar, düzenler ve analiz eder 5
9 Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır 5
10 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 2
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 3
12 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 2
13 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 3
14 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 4
15 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 1
16 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 4
17 Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar 1
18 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 115
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.6
Dersin AKTS Kredisi: 5