|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Gelişme Ekonomisi |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 401 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ekonomi politiğin gelişim evrelerinin anlaşılması Mitoloji ve felsefe ilişkisinin kavranması. Gelişmenin sosyal ve politik ölçütlerinin anlaşılması. Ekonomik büyüme kuramlarının anlitik çerçevesinin anlaşılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ekonomi politiğin gelişim evrelerinin, gelişme kavramının anlamının, gelişmenin ekonomik ölçütlerinin, ekonomik büyüme kuramlarını ve bu kuramlara ilişkin son gelişmelerin öğrenciler tarafından tam olarak algılanması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
1.Ekonomi politiğin gelişim evrelerinin anlaşılması 2.Mitoloji ve felsefe ilişkisinin kavranması 3. Gelişmenin sosyal ve politik ölçütlerinin anlaşılması 4.Ekonomik büyüme kuramlarının anlitik çerçevesinin anlaşılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
EKONOMİ POLİTİĞİN GELİŞİM EVRELERİ: TARIM DEVRİMİ VE TİCARİ KAPİTALİZM |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
2 |
EKONOMİ POLİTİĞİN GELİŞİM EVRELERİ: SANAYİ DEVRİMİ VE BİLİŞİM DEVRİMİ |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
3 |
EKONOMİ POLİTİĞİN ENTELEKTÜEL TEMELLERİ: MİTOLOJİ VE FELSEFE |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
4 |
BİLİM FELSEFESİ VE İKTİSAT METODOLOJİSİ ALANINDAKİ GELİŞMELER |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
5 |
GELİŞME KAVRAMI VE KURAMLARI |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
6 |
GELİŞMENİN SOSYAL VE POLİTİK ÖLÇÜTLERİ |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
7 |
GELİŞMENİN EKONOMİK ÖLÇÜTLERİ |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Genel tekrar |
Ara sınav |
|
9 |
EKONOMİK BÜYÜME KURAMLARININ ANALİTİK TEMELLERİ |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
10 |
KLASİK BÜYÜME KURAMLARI: ADAM SMİTH, RİCARDO-MALTHUS VE MARX |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
11 |
KEYNESYEN MAKROİKTİSAT VE HARROD-DOMAR BÜYÜME MODELİ |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
12 |
NEOKLASİK BÜYÜME KURAMI: SOLOW-SWAN MODELİ |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
13 |
İÇSEL BÜYÜME KURAMLARI: AK VE BEŞERİ SERMAYE MODELLERİ |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
14 |
İÇSEL BÜYÜME KURAMLARI: AR-GE MODELLERİ |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
15 |
ONOMİK BÜYÜME LİTERATÜRÜNDEKİ SON GELİŞMELER |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Genel tekrar |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Enver Alper Güvel (2008) Politika, Kültür ve Kalkınma, Nobel Yayınları, Adana.
İlker Parasız. Modern Büyüme Teorileri.
Enver Alper Güvel (1998) Politik İktisat ve Akıl,Alfa Yayınları, İstanbul
Enver Alper Güvel(2011),Karahan Kitabevi, Adana, Ekonomik Büyüme Kuramları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
1 |
|
2 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
2 |
|
3 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
1 |
|
4 |
Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar |
0 |
|
5 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
5 |
|
6 |
İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar |
2 |
|
7 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
5 |
|
8 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
3 |
|
9 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır |
0 |
|
10 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
3 |
|
14 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
2 |
|
15 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
4 |
|
16 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
4 |
|
17 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
5 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
13 |
13 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
13 |
13 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|