|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mikro İktisat I |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOLGA KABAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Piyasa mekanizmasını açıklayabilme. Arzın ve talebin arkasındaki nedenleri görebilme. Tüketicilerin fayda maksimizasyonu ve üreticilerin (firmaların) kar maksimizasyonu davranışlarını ve rasyonel karar verme süreçlerini açıklayabilme. Azalan marjinal fayda ve artan marjinal maliyet ilkelerini kavrayabilme ve kullanabilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı tüketicilerin ve üreticilerin (firmaların) piyasalarda nasıl rasyonel kararlar aldığını öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders sürecinde tüketici teorisi, üretici teorisi, üretim ve maliyet teorisi anlatılacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giriş |
İlgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
2 |
Fiyat Mekanizması: Talep, Arz ve Fiyat |
İlgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
3 |
Fiyat Mekanizması: Talep, Arz ve Fiyat |
İlgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
4 |
Esneklikler |
İlgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
5 |
Esneklikler |
İlgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
6 |
Tüketici Davranışı Teorisi |
İlgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
7 |
Tüketici Davranışı Teorisi |
İlgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
8 |
Ara sınav |
Konuların tekrarı |
Ara sınav |
|
9 |
Tüketici Davranışı Teorisi |
İlgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
10 |
Tüketici Davranışı Teorisi |
İlgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
11 |
Üretim ve Maliyetler |
İlgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
12 |
Üretim ve Maliyetler |
İlgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
13 |
Üretim ve Maliyetler |
İlgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
14 |
Üretim ve Maliyetler |
İlgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
15 |
Genel tekrar ve soru çözümü |
Konuların tekrarı |
Problem çözme ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Konuların tekrarı |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof. Dr. Tümay Ertek, Mikroekonomi Teorisi, Beta, 2009.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
0 |
|
2 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
1 |
|
3 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
2 |
|
4 |
Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar |
0 |
|
5 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
4 |
|
6 |
İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar |
1 |
|
7 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
1 |
|
9 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır |
0 |
|
10 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
2 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
1 |
|
15 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
3 |
|
16 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
1 |
|
17 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
5 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|